Praegune lahendus on aeganõudev ja tülikas
MK Autobuss AS teenindab Tallinna–Tartu–Põlva–Võru suunal iga päev mõlemas suunas kahte kommertsliini.
Bussifirma esindaja Tair Teder ütles, et Järvamaa ühistranspordikeskuse palvel peatuvad praegu mõlemad nende kiirkaugliinid Mäo terminalis. «See aga on Tallinna–Tartu reisijatele tegelikult üsna aeganõudev ja tülikas ettevõtmine,» nentis ta. «Seetõttu peatub seal väga vähe busse ja ei teki ka reisijaid. Nokk-kinni-saba-lahti olukord.»
Teder lisas, et transpordiameti plaan muudaks olukorra Järvamaa inimesele kindlasti paremaks, pannes Tallinna ja Tartu vahel sõitvad bussid Mäos peatuma, kuid siis muutuks põllule ehitatud Mäo bussiterminal veelgi kasutumaks.
ASi Lux Express Estonia juhatuse liige Ingmar Roos kinnitas, et ka nemad tajuvad, et Mäo ja Paide piirkonna kesiste kaugbussiühenduste üks peamine põhjus on Mäo reisiterminali halb asukoht. «Idee siduda Tallinna–Tartu ning Rakvere–Pärnu suunas käiv liiklus Mäos kokku oli paberil küll ilus, kuid neljarealiste maanteedega liiklussõlme rajatud reisiterminalile ligipääs on sedavõrd keerukas, et põhjustab linnadevahelistele bussiliinidele märkimisväärset ajakulu,» sõnas ta. «Võib muidugi tekkida küsimus, et kas see 5–10 minutit on siis niivõrd oluline, et suuremate linnade sõitjate kiirema kohalejõudmise nimel jätta Kesk-Eesti inimestele vajalik peatus tegemata, kuid küsimus taandub ühistranspordi konkurentsivõimele eraautoga. Kui piletitulust toimival bussiliinil muuta suuremale osale reisijatest ühendus võrreldes autoga aeglasemaks, kaldub nende reisijate kaalukauss transpordiliigi valikul eraauto poole ja püüdlus suunata inimesi rohkem ühistransporti kasutama teeb tagasikäigu. See on ka põhjus, miks ühistranspordi taristu asukoht ja lihtne juurdepääsetavus on ühisliikuvuse arendamise seisukohalt kriitilise tähtsusega.»
Roos lisas, et kui transpordiameti plaan rajada otse Tallinna–Tartu neljarealise maantee äärde kergliiklusteedelt ligipääsetav ning parkimisvõimalusega bussipeatus õnnestub, hakkab arvestatav osa Lux Expressi Tallinna–Tartu ja Tallinna–Võru bussidest seal ka peatuma. «Pean selle all silmas, et sellisel juhul võiks Mäos peatuvate busside arv olla samas suurusjärgus Puhu-ristiga, kus mõlemal sõidusuunal teeb peatuse üle kümne bussi päevas,» täpsustas ta. (JT)