T, 4.10.2022

Äri alustamine – entusiasm on, aga mida veel vaja?

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Äri alustamine – entusiasm on, aga mida veel vaja?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Foto: Shutterstock

Eestis on ettevõtte loomine sedavõrd kiireks tehtud, et juba alustades võib nii mõnigi vajalik mõttelõng lõpetamata jääda. Värske ettevõtja väikesed vead võivad aga ühel hetkel palju suuremana tagasi hiilida ning sulle kätte maksta! Õnneks, nagu alati, on suureks abiks põhjalik ettevalmistus ning sellega koos probleemide ennetamine.

Oot, kas sellele peab ka mõtlema?

Äri võib käima minna üpriski kiiresti, ent enamjaolt võtab see pikki kuid ja isegi aastaid. Ehk, kui esimene kuu kohe metsikut kasumit ei näe, pole see kindlasti indikaatoriks, et nüüd läkski plaan võssa. Küll aga ei saa käed rüpes ootama jääda, kuni edu kohale jõuab. Vahet pole, kui hea pakutav toode või teenus on, kui kliendini ei jõua, ei ole neil võimalik seda ka osta ehk turundus on möödapääsmatu.

Isegi alguses ei pruugi enda aeg ja vaev olla piisav ehk mõtle reklaamile juba varakult. Minimaalselt võiksid end kurssi viia sellega, milline roll on turundusel sinu valdkonnas, mis summadega on vaja arvestada ja millised turunduskanalid oleksid parimaks lahenduseks. Kas tasuks ära kogemustega turundaja palkamine ning selleks võetav ärilaen, et saada hea algus? Laenuvõtmine võib tunduda hirmutav, ent kui see annab vajaliku tõuke, võib tegu olla möödapääsmatu kuluga.

Möödapääsmatud kulud on ka ise teenuste ja toodete tarbimine. Koduleht ja e-post nõuavad veebimajutust, tasuda on vaja interneti ning telefoni eest. Raamatupidaja palkamine või vähemalt ühekordne konsultatsioon on tark valik ning hea raamatupidaja pole sugugi odav. Ära arva, et pakkudes teenuseid arvuti vahendusel, et siis pääsed sellistest kuludest!

Olenevalt valdkonnast võib vajalik olla investeerimine programmidesse ja rakendustesse või võimsamasse arvutisse. Või on vaja väga spetsiifilisi seadmeid, mida ei anna kodus-põlve-otsas lähenemisega asendada. Abiks võib olla kasutatud lahenduste ostmine, vajaliku liisimine või allhanke tegemine, et kasutada juba kellegi olemasolevaid seadmeid. Samamoodi võib olla vajalik kindel asukoht või kindla suurusega hoone ehk tarvilikuks võib osutuda kinnisvaralaen ettevõttele.

Esmalt unista, siis tegutse

Kuigi alustamine võib tunduda hirmutav, siis lihtsalt ideaalse äriidee ootamine ei tasu kunagi ära. Vaja on siiski teha esimesed sammud, et vastavalt saadud infole ja kogemustele edasi kulgeda. Tõsi, esimene samm võib olla justkui hüpe tundmatusse, ent ilma selle esimese sammuta ei ole lootustki kuhugi jõuda. Esimese sammu tegemise alla ei saa lugeda ka ükskõik millist tegevust.

Mõnikord on lihtne jääda kinni tegevustesse, mis on ka vajalikud, ent mitte lõputult – reklaam, tootearendus, veebilehe ehitus jne, selle asemel et oma toodet või teenust reaalselt müüa. Ei piisa alati ka sellest, et müüa enda lähiringkonnale. Vaja on vaadata kaugemale, et saada paremat tagasisidet ning sellest järeldusi teinuna oma pakutavat edasi arendada.

Võõras valdkond pole päris õige

Valdkond, mis on hetkel kuum, ei ole alati veel valdkonnaks, kuhu õnnestub siseneda. Seda eriti juhul, kui sinna kutsub puhtalt populaarsuse tõttu. Sa tahaksid siseneda valdkonda, mida sa ka tead ning tunned, mitte lihtsalt sinna, mis on parasjagu populaarne. Iga äriga kaasnevad omad spetsiifilised protsessid ning hea, kui tead nii ühte kui teist.

Aga isegi kui lood ettevõtte valdkonnas, mida tunned läbi ja lõhki, tasub püsida realistlikuna. Lõviosal juhtudest ei piisa paarist aastast äriajamisest, et siis jalad seinale lüüa ja passiivset sissetulekut nautida. Oma firmaga alustamine on üllatavalt keeruline töö, mis võib värsketele ettevõtjatele külma dušina mõjuda, kui ei oska seda oodata. Tavaliselt üllatabki aga see just neid, kes alustavad lihtsalt sära silmis ning avastavad alles hiljem, et puhtalt entusiasmiga kaugele ei jõua.

Tagasi üles