Jaekaubandusettevõtete müügitulu pöördus juunis langusesse

Copy
Ukrainast tulnud Olha Shalar (vasakul) ja Inna Kononiuk ei pelga lihtsat tööd kaupluses ning aitavad saali peal, kus aga saavad. Oma kodukohas polnud kumbki neist ametilt müüja.
Ukrainast tulnud Olha Shalar (vasakul) ja Inna Kononiuk ei pelga lihtsat tööd kaupluses ning aitavad saali peal, kus aga saavad. Oma kodukohas polnud kumbki neist ametilt müüja. Foto: Kristo Kivisoo

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu juunis 915 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 1%.

Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust nii mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted kui ka toidukaupade kauplused, kus müük vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes mõlemas 2%. „Nende ettevõtete müügitulu langusele avaldas olulist mõju kiire hinnatõus,“ lisas Pihlak.

Tööstuskaupade kauplustes suurenes müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes 1%. Enim ehk 19% suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kõigis oli kasv 5%). Müügitulu vähenes 7% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 1% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes.

Tagasi üles