Kasutatud autode edasimüüja Longo Estonia käive kasvas 158%

Järva Teataja
Copy
Kasutatud autode müügiplats.
Kasutatud autode müügiplats. Foto: Elmo Riig

Baltikumi suurim kasutatud autode edasimüüja Longo Grupp lõpetas esimese poolaasta suurepäraste tulemustega: eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvas kontserni käive 84% ja ulatus 24 miljoni euroni. Kontserni kuuluva Eesti ettevõtte Longo Estonia käibe kasv oli veelgi märkimisväärsem – 158%.

„Vaatamata keerukale olukorrale maailmas suutis Longo Estonia OÜ jätkuvalt erakordselt kasvavas tempos edasi liikuda. Kindlasti on ka tulemuste taga uute sõidukite defitsiitsus, samuti kasutatud sõidukite import ja kättesaadavus. Samas kindlasti tuleb arvestada Longo Estonia OÜ positiivse ning turgu muutva tegevusstiiliga, kus anname endast kõik, et muuta vanamoelist kasutatud sõidukite müüki puudutavat kliendi mõtteviisi, pakkudes täielikult kliendile suunatud, läbinähtavat ja turvalist müügielamust. Eriti oluline on see just online müügis, kus Longo erakordseid tulemusi tegemas,“ ütles Longo Grupi müügijuht Rainer Uukkivi ja lisas, et lähitulevikus kavatseb Longo laieneda üle Eesti. „Longo sõidukite aina laialdaseima ning uuemate sõidukite valiku, meie reputatsiooni ja üleüldise kvaliteedi tõttu on nõudlus igapäevaselt kasvamas, sellest olenevalt on meie tugev soov tuua Longo meie klientidele ligemale igas Eesti nurgas,“ lisas ta.

Longo Grupp teenis kuue kuuga brutokasumit 2,5 miljonit eurot ja käive koos käibemaksuga oli 24 miljonit eurot, millest Longo Estonia OÜ käive oli 8,5 miljonit. Võrdluseks, 2021. aasta esimesel poolaastal oli Longo Estonia käive 3,3 miljonit eurot. „Hoolimata globaalsetest väljakutsetest, nagu Covid-19, kasutatud autode nappus, hinnatõus ja sõda Ukrainas, mis on mõjutanud tarbijanõudlust, jätkame kiiret kasvu ja oleme praeguste tulemustega väga rahul. Need saavutati tänu pakutava kasutatud autode valiku aktiivsele laiendamisele, grupi sisemiste protsesside optimeerimisele ja Nasdaq Riga Baltic First North börsil noteeritud võlakirjade emiteerimisele,“ kommenteeris Longo Grupi asutaja ja esimees Edgars Cerps.

Ettevõtte finantsandmete järgi teenis Longo Grupp ainuüksi selle aasta teises kvartalis 343 000 eurot kasumit ehk 2,7% puhaskasumit. Grupi brutokasum ulatus 2022. aasta kuue kuuga 2,5 miljoni euroni, kasvades 2021. aasta sama perioodiga võrreldes 95% võrra. Seega ületas kontserni 2022. aasta esimese poolaasta kasum kogu 2021. aasta kasumit. Esimese poolaasta EBITDA oli omakorda 0,9 miljonit eurot, mis on väga järsk tõus võrreldes 2021. aastaga, mil EBITDA oli kõigi 12 kuu kohta 0,8 miljonit eurot. Lisaks oli EBITDA marginaal teises kvartalis 5%.

„Ootame, et vaatamata maailma kõikidele kriisidele ja geopoliitilisele ebastabiilsusele on juuli meie ettevõtte jaoks käibe ja kasumi osas järjekordne rekordkuu. Loomulikult mõjutas ettevõtte kasvu positiivselt võlakirjade emissioon, mis võimaldas kaasata täiendavaid vahendeid arendustegevuseks ja suurendas ettevõtte tuntust. Tänu sellele plaanime jätkata lähiajal laienemist uutele turgudele, laiendades oluliselt sõidukite valikut ja integreerides uusi teenuseid. Olen veendunud, et innovatsioonist ja paindlikkusest ajendatud teenus on ettevõtte edu võti, kuna 2022. aastal mängivad kasutatud autode jaemüügis jätkuvalt suurt rolli digikanalid. Juba 2021. aastal külastasid ostjad kasutatud autode kauplusi vähem, eelistades veebikeskkonda. Nüüd on meie klientidel võimalik autot internetis mitte ainult valida ja broneerida, vaid tellida ka proovisõit ja auto kojutoomine, samuti saada oma autole garantii,“ ütles Cerps. Longo Grupp on esimene ettevõte Baltikumis, mis võtab kasutusele auto täisdigitaalse broneerimissüsteemi. Vaid mõne klõpsuga saavad kasutajad nüüd broneerida auto täielikult tagastatava broneerimistasuga. Lisaks plaanib kontsern 2022. aasta teisel poolel pakkuda klientidele võimalust viia kogu autoostuprotsess läbi veebis, olles esimene, kes võtab Balti riikides kasutusele täielikult digitaliseeritud kasutatud autode müügi.

Lähiaastatel plaanib Longo Grupp jõuda 100 miljoni euro suuruse käibeni aastas. See saavutatakse kaubamärgi tuntuse suurendamise, ettevõtte füüsiliste esinduste võrgustiku laiendamise, pakutava autode valiku suurendamise ja klienditeeninduse kvaliteedi tõstmisega, sealhulgas uue auto kojutoomise kontseptsiooni aktiivse rakendamisega. Näiteks on hiljuti Baltikumi turule toodud edukas innovaatiline kontseptsioon - autoesindused (showroomid) kaubanduskeskustes, kus kliendid saavad müügiesindajatega nõu pidada, tellida auto esindatud valikust proovisõiduks ja lõpuks selle ka endale soetada. Selle kontseptsiooni müügisalongi avamiseks jätkub töö kogu Baltikumis. Lisaks plaanib ettevõte siseneda uuele turule – Poola. Müügi algust on oodata 2022. aasta teisel poolel. Oma ambitsioonikate arenguplaanide toetamiseks võtab Longo kasutusele uued hankekanalid, sealhulgas kohalikelt klientidelt Baltikumis. Jätkuvalt pööratakse tähelepanu ka kontserni teeninduskeskuse võimsuse suurendamisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles