Maksekaardi kadumised ja vargused on Ilkevitsi sõnul igapäevapanganduse paratamatu osa. „Kuu jooksul on selliseid juhtumeid sadades, seega on kaardi kadumine või kehtivuse kadumine üpris tavaline," kinnitas Ilkevits. Ent mida teha, kui kaart on ootamatult kaduma läinud puhkusereisi ajal? „Juhul kui klient on hädas, on väga palju võimalusi, kuidas pank saab aidata. Kõige tähtsam on esimese asjana kadumisest panka teavitada – seejärel saame juba edasi toimetada ja vastavalt vajadusele tegutseda," rõhutas ta. See on eelkõige vajalik selleks, et kaardiga ei toimuks ootamatuid tehinguid.
Üldjuhul saadab pank kliendile uue kaardi posti teel. Senikaua, kuniks uus kaart pole veel omanikuni jõudnud, on võimalik kontol olevat raha siiski kasutada. „Meie peamine partner on Visa, kellel on eraldi teenus, et pangakaardi kadumise korral antaks välja ka sularaha, seda ükskõik millises maailmanurgas. Küll aga tuleb siin arvestada teenustasuga,” ütles Ilkevitš.
Pank saab aidata ka olukorras, kus reisil läheb midagi viltu seoses ööbimiskoha broneerimistasu või teenuse eest maksmisega. „On ikka juhtumeid, kus tasu mõne teenuse eest võetakse kogemata topelt ning sellega saab kliendi maksete limiit otsa. Ka siin saab panga poole pöörduda ja paluda kiirkorras limiitide suurendamist, seda enam, kui me näeme kontol topeltbroneeringut.”
Mitte kunagi ei tohiks Ilkevitsi sõnul anda pangakaarti kelneri või teenindaja kätte, mis on aga paljudes riikides tavapärane praktika. „Kui makseterminal asub mujal ja kelner ei saa seda sinuni tuua, tuleb tõusta püsti ja minna kelneriga kaasa. On olnud palju juhtumeid, kus kelner on maksekaardil olevaid andmeid kopeerinud, varastanud ja hiljem pahatahtlikult kasutanud," tõi ta näite.