Autoekspert: eestlane eelistab pigem tumendatud klaaside kui värviliste tuledega autot

Copy
Amserv Paide esindus.
Amserv Paide esindus. Foto: Amserv

Eestlased on tuntud kui praktilised inimesed, kes pigem igapäevastele muredele keskenduvad. Sama pilt peegeldub autoeksperdi sõnul ka sõidukite varustuse puhul - värviliste tulede ja läikivate liistude asemel valib eestlane pigem praktilisemad lahendused.

Igal aastal kuni paartuhat sõidukit uutele omanikele üle andnud Amservi Järve esinduse juht Vahur Annsoo märgib, et eestimaalased on tõepoolest väga praktilise loomuga - see peegeldub tugevalt nii sõiduki valikul kui ka selle puhul, milliseid olulisi lisaaspekte ja -varustust autodele soovitakse.

“Värvilisi tulesid ja läikivaid liiste valitakse lisavarustuse seast oma autole kindlasti vähem kui näiteks käepideme kaitsekilesid, toonklaase või talverehve. Üldjuhul eelistatakse lisavarustust, mis lisab autole turvalisust ja pakub täiendavat kaitset,” märgib ta ja toob välja eestlaste seas kõige populaarsemad näited.

60-70% laseb paigaldada kaitsekile küünekriimustuste vastu

Kuigi esmapilgul võib see suurusjärk tunduda uskumatuna, väljub kaks kolmandikku autosid Amservist uutele omanikele Annsoo sõnul koos täiendavalt paigaldatud ukselingi all oleva kaitsekilega. “See on viimastel aastatel juba üsna levinud trend, et soovitakse vältida värvikihi kahjustusi uksel, mis tekivad näiteks pikkade küünte või sõrmuste tõttu, ning selle vastu lastakse paigaldada ukse siselingi alla spetsiaalne kaitsekile,” kirjeldab ta.

Iga kümnes auto saab külge lisatuled

Kuigi suved on meil valged, valib suur osa autoomanikest pika ja pimeda sügistalve kartuses auto lisatuled, et vähese valguse ja udu korral paremini hakkama saada. “Tänapäeval toodetakse lisavalgustust LED-tehnoloogia põhimõttel, mis võimaldab lisada kaugtuledele 30-70% täiendavat valgust ja kaugust,” selgitab Annsoo lisatulede kasvava populaarsuse tagamaad. Tema sõnul on neid võimalik paigaldada auto külge koguni selliselt, et nad ei jää nähtavalt häirima, nagu võis varem olla - näiteks “uputatakse” lisatuled jahutusradiaatori ette. “Ka siin on põhjused eeskätt väga praktilised, mitte ilu-eesmärgil tehtavad. Ikka selleks, et sõit oleks turvalisem,” kinnitab Amservi Järve esinduse juht.

Võitlus vihmaga ja poriga on muutumas populaarsemaks

Populaarsust kasvatavate lisatarvikute seast toob Annsoo välja esiklaasi kaitseks mõeldud nanovaha. “Kui see peale panna, aitab nanovaha ajada vee- ja vihmapiisad nii-öelda jooksma ning võimaldab paremat nähtavust. Üldjuhul peaks olema siis võimalik vihma korral isegi ilma kojameesteta sõita,” kinnitab mees.

Samuti kaetakse iga kümnes auto omaniku soovil nanotehnoloogial põhineva keraamikvahaga. “See tähendab, et pori, mustus ja mikrokriimud ei jää nii kergesti autole peale ning sõiduk püsib puhtana ja parema värviga oluliselt kauem,” sõnab Annsoo, kelle sõnul tasuks sellist protseduuri teha meie kliima tingimustes kord aastas.

Iga kolmas autoomanik soovib toonitud klaase

Kuigi eestlane võib tunduda tagasihoidlik, pole toonitud klaaside populaarsuse põhjuseks soov ennast peita. “Täna soovib 60-70% autoomanikest oma auto tagaosa klaase eraldi tumendada, sest nii ei ole suvel autos palav ja samuti lisab see turvalisust, kui pargitud auto tagumistele istmetele jääb kraami, mida võõras silm ei peaks nägema,” selgitab ta. Ühtlasi on kiletatud klaasi tema sõnul keerulisem purustada - see läheb küll kildudeks, kuid ei tule eest ära.

Eraldi soovid kaubavedajatel ja koeraomanikel

Annsoo sõnul on vaikselt kasvamas ka tagapampril olevate kergemetallist või plastikust liistude väljavahetamine vastupidavamate vastu. “Põhjuseks taas mitte niivõrd esteetiline välimus kui erinevad pagasitoimingud. Näiteks kui veetakse koera, kes hüppab tihti ja maandub sellele liistule või veoseid, mis võivad pamprit kriipida,” selgitab ta.

100% autoomanikke soetab koos autoga ka talverehvid

Isegi suvisel ajal soetatakse Annsoo sõnul kõigi autode ostu puhul kaasa ka talverehvid, sest ühtlasi on see sel hetkel ka rahaliselt otstarbekas. “Kui autoomanik ostab uue auto, siis ongi kõige mõistlikum teha kohe ära kogu täiendava lisavarustuse valik, sest siis muutuvad nad osaks auto hinnast ja lisatakse üldisesse liisingumaksesse. Vastasel korral tuleb kõige eest ise eraldi tasuda,” kirjeldab ta.

Annsoo ei soovita Eesti ilmastikutingimusi arvestades rehvidelt kokku hoida. “See, kas valituks osutub lamell või nael, on igaühe enda otsustada. Üldjuhul tasub linnast väljas sõites valida nael ja rohkem linnas sõitvatele autodele lamellid, sest need on tänapäeval väga kvaliteetsed. Ka müratase on neil madalam ja keskkonna jalajälg väiksem,” kirjeldab ta. Nii ongi kõige levinum lisavarustus Amservis autode talverehvid või talverehvid koos valuvelgedega, viimase variandi puhul saab autoomanik need mugavalt kasvõi kodus ise ära vahetada, kui talv peaks ootamatult kohale jõudma.

Märksõnad

Tagasi üles