Eesti Raudtee kuulutas välja Aegviidu-Tapa-Tartu raudtee elektrifitseerimise hanke

Copy
Škoda elektrirongid peaksid Tallinna-Tartu liinile tulema 2024. aasta detsembris.
Škoda elektrirongid peaksid Tallinna-Tartu liinile tulema 2024. aasta detsembris. Foto: Elron

2019. aastal otsustas Eesti Valitsus, et 2028. aasta lõpuks tuleb enamus Eesti raudteest elektrifitseerida. Esimene oluline vaheetapp selles projektis on elektrifitseerida raudtee kuni Tartuni 2024. aasta lõpuks. Nüüd on ettevalmistavad tööd jõudnud sellesse punkti, kus Aegviidu-Tapa-Tartu kontaktvõrgu ja veoalajaamade osas on võimalik välja kuulutada hange Aegviidu-Tapa-Tartu raudteelõikude elektrifitseerimiseks.

„Hange on mahu mõttes märgiline, kuna selle eesmärgiks on leida partner korraga nii Aegviidu-Tapa-Tartu kontaktvõrgu kui ka veoalajaamade tööprojektide koostamiseks, seadmete tarneks, süsteemide ehitamiseks, kui ka edasiseks hooldamiseks. Projekti ajakava on üsna pingeline, sest pea 200-kilomeetri pikkuse kontaktvõrgu ja mitme veoalajaama ehitamine kahe aastaga on tõsine väljakutse, mis ilmselt eeldab pakkujatelt koopereerumist. Vastasel juhul on meie hinnangul hanke mahtu tähtajaks täita väga keeruline,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juht Andrus Alas.

Vastavalt elektrifitseerimise projektile ehitatakse Aegviidu-Tapa-Tartu kontaktvõrk 25 kilovoldisele pingele ning veoalajaamad on eelprojektis planeeritud Tapale, Jõgevale ning Tartusse. Ehitustöödega tuleb hanke võitnud töövõtjal saada lõpusirgele 2024. aasta detsembrikuuks.

Pakkumisi oodatakse hankele kuni 31. oktoober 2022.

Tagasi üles