Uuring: 51% hakkab ettevõtjaks, et olla iseenda ülemus

Copy
Artikli foto
Foto: Margus Ansu

Eestis hakatakse ettevõtjaks peamiselt seetõttu, et olla iseenda ülemus, näitab Visa programmi She’s Next jaoks läbi viidud Norstati uuring. Naisi motiveerib see rohkem kui mehi, keda omakorda viib tihti ettevõtlusse usk, et nende pakutaval teenusel või tootel on turgu.

Soov olla iseenda ülemus on peamine põhjus, miks hakatakse ettevõtjaks – nii väidab oma kogemusele tuginedes 51% küsitletud ettevõtjatest. Oluliseks ajendiks on arvatav turg oma tootele või teenusele (44%) ning mõnevõrra vähem on neid, kes hakkasid ettevõtjaks, et rohkem raha teenida (38%).

Oluliselt väiksem osa hakkas ettevõtjaks sooviga saada rohkem aega iseendale (22%) või seetõttu, et kaotas palgatöö (13%). Sotsiaalne aspekt ettevõtlusse minekul olulist rolli ei mängi: vaid 5% märgib, et neid ajendas sõprade või tuttavate julgustus ning 3% vastanutel oli soov oma suhtlusvõrgustikku laiendada.

Naised näevad ettevõtluses rohkem võimalust endale aega võtta

Kui 49% meesettevõtjatest nimetab peamise motivaatorina turgu oma tootele või teenusele, siis naiste seas on vastav protsent 37. Naiste jaoks on palju olulisem soov olla iseenda ülemus (57%), mis meeste jaoks on veidi vähem oluline (48%). Lisaks mängib naiste puhul palju suuremat rolli soov leida rohkem aega enda iseendale - seda nimetas 33% naistest ja 15% meestest. Naisi mõjutab vähem soov teenida rohkem raha (naised 32%, mehed 42%).

„Uuring tõi välja huvitavaid erinevusi naiste ja meeste teel ettevõtluseni: kui meeste puhul mängivad mõnevõrra suuremat rolli materiaalsed ja ärilised aspektid, siis naisi ajendab rohkem soov olla enda ülemus ja leida rohkem aega iseendale. Kuna naisettevõtluse edendamine on üks parimaid viise, kuidas anda naistele võimalus elada oma äranägemise järgi ja end teostada, on Visa käivitanud programmi She's Next. Sellega tahame pöörata naisettevõtjatele tähelepanu ja panustada vajalike ressurssidega," ütleb Visa Põhjamaade ja Baltikumi turundusjuht Elena Fadeeva.

Visa programmi She’s Next raames valitakse Balti riikides välja neli naistele kuuluvat ettevõtet, millest igaüks pälvib 10 000-eurose kasvuraha ning 5000 eurot turundustegevusteks. Programm toimub koostöös Luminori ja ülemaailmse rahastamisplatvormiga IFundWomen. Lisaks kuulub võitjate paketti aastane liikmelisus IFundWomeni kaudu toimuvas ärinõustamises. Kasvurahale saab kandideerida 30. septembrini 2022 (kaasa arvatud) aadressil https://visa.ee/shesnext, kust saab lisainfot. Programmi kehtivate reeglite ja tingimustega saab tutvuda siin.

Tagasi üles