Kütusemüüjaid esindava Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat selgitas, et energiahindade tõus on eriti valusalt löönud just maagaasi tarbijaid. „Isegi praegu, kui viimase 30 päeva jooksul on maagaasi hind langenud tipust umbes poole võrra, on gaas 6 korda kallim kui aasta tagasi. Sisuliselt oleks võrreldav olukord naftaturul, kui toornafta barreli hind oleks üle 300 dollari,“ võrdles Raamat kahe kütuse hindasid. „Kuigi riik teab, et vedelkütuse kasutamise soodustamine maagaasi asemel aitaks nii ettevõtjaid kui ka kodukütjaid, vajavad tarbijad täiendavat kindlust, et lühiperspektiivis teha investeeringud ja võtta kasutusele soodsam ning alternatiivsest põlevkiviõlist keskkonnale märksa vähem koormavam diislikütus,“ selgitas Raamat.
Eesti Toiduliidu juht Sirje Potisepp tõdes, et eilsel koosolekul riik mingeid konkreetseid sõnumeid välja ei käinud. „Toidutootjad ägavad elektri- ja kütuse hinnatõusu all ning tänases olukorras on sektori jätkusuutlikkus tõsise küsimärgi all. Riik on jätnud meie toidujulgeolekut tagavad tootjad sisuliselt tormi kätte,“ väljendas Potisepp muret toidutööstuse tuleviku osas. “Lisaks elektri- ja maagaasi hinnalae kehtestamine oleks erimärgistatud diislikütuse kasutamise võimaldamine riigile heaks ja lihtsaks võimaluseks tagada, et toidusektoril tekiks vähemalt väikegi kindlustunne energia sisendhindade suhtes,“ selgitas Potisepp toidusektori positsioone.
Turbaliidu juht Erki Niitlaan ütles, et eksportiva tööstusharuna on turbasektoril järjest keerulisem Euroopa turgudel konkureerida. „Meie sektori puhul on nii tootmise kui ka transpordi juures kütuse hindadel suur roll muutuvkuludele. Kui Soome võimaldab oma turbatööstusele soodusmääraga kütuse kasutamist, siis loomulikult suurendab see nende ettevõtete konkurentsivõimet.“ Üldiselt kallinenud kütuse hinnad nihutavad kõik eksportivad tööstused oma sihtturgude suhtes näiliselt kaugemale ja annavad suuremad eelised sihturgudele lähemal paiknevatele tootjatele. Turba puhul näiteks Lätile ja Leedule. Erimärgistatud diislikütuse kasutamine tootmises lubaks transpordikulude tõusu kompenseerida ning parandada paljude Eesti ettevõtete konkurentsivõimet,“ leidis Erki Niitlaan.