Ootamatud lisakulud on alati ebameeldivad, seda nii igapäevases elus kui ka puhkusereisil olles. Rahvusvahelise turismipäeva puhul selgitab TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet, kuidas reisi planeerides peidetud lisakuludele tähelepanu pöörata ja neid võimalusel vältida.
Lisakulud puhkusereisil: kuidas neid märgata ja vältida?
Võimalikud lisatasud majutuses
Majutust broneerides tuleks pöörata tähelepanu sellele, mida majutuse hind sisaldab ning mille eest tuleks eraldi maksta. Mitmetes majutuskohtades tuleb täiendavalt tasuda näiteks nii hommikusöögi kui auto parkimise eest, kuid lisatasu on küsitud tarbijatelt ka näiteks seifiboksi kasutamise eest, kiire Wi-Fi-ühenduse eest, lapse lisavoodi, teleri kasutamise ja toa lõppkoristuse eest. Teinekord võib ette tulla, et pärast pikka sõitu tahaks kohe hotellitoas puhata või siis kasutada hilise väljaregistreerimise võimalust ning kauem puhata. Ka siis tuleb reeglina lisaks hotellitoa maksumusele täiendavat tasu maksta.
EL tarbija nõustamiskeskusele laekunud pöördumistest nähtub, et tarbijad on pidanud tasuma lisatasu näiteks fööni kasutamise, hommikumantli laenutuse, pagasi hoiustamise, rannatooli kasutamise ning elektri ja vee tarbimise eest.
Kuivõrd enamikes EL liikmesriikides on kehtestatud turismimaks, mis võib vastavalt külastatavale linnale erineda, tasub enne sihtriiki jõudmist uurida, kui suur maks kohaldub külastatavas linnas ööbimise eest. Näiteks Itaalias, Roomas ööbimisel jääb turismimaks 4-7 euro vahele ühe inimese kohta, sõltuvalt sellest, mitme tärniga hotellis ööbida. Turismimaksu nõutakse tarbijalt reeglina hotelli sisse- või sealt väljaregistreerimisel ning nädalane puhkus võib seeläbi kujuneda kulukamaks, kui algselt planeeritud.
Reisijana tasub teada, et enne lepingu sõlmimist tuleb teenusepakkujal lepingus või üldtingimustes teada anda, millised teenused kuuluvad hinna sisse ja kui palju peaks täiendavalt juurde maksma. Kui kohapeal pakutakse teenuseid lisatasu eest, peab selle maksumusest tarbijale selgesõnaliselt teada andma.
Ka lennupiletitega võivad kaasnevad lisatasud
Lennuvedaja kohustus on lennu broneerimise käigus informeerida reisijat lennupileti hinnast koos kõikide piletihinnas sisalduvate lennujaama- ja muude maksudega. Loomulikult võib esineda täiendavaid tasusid, mille eest reisija maksma peab, kuid enamasti saab selliseid tasusid ennetada ja vältida. Näiteks võib lennuvedaja küsida lisatasu lennule registreerimise eest lennujaamas kohapeal, aga ka registreeritud pagasi, kindla istekoha broneerimise ja pardatoitlustuse eest.
Siin on mõned täiendavad nipid, kuidas hotellides lisakulusid ära tunda ja vältida:
Pööra tähelepanu detailidele ja kontrolli enne broneerimist, millised teenused hinnas sisalduvad ning vajadusel küsi lisainformatsiooni majutusasutuselt.
Tutvu arvustustega, sest nii võib saada kasulikku infot teistelt külastajatelt ootamatute lisakulude osas.
Küsi vahearvet külastuse ajal, et lisatasu varakult avastada.
Eelista broneeringut, mida on võimalik tasuta tühistada. See võib olla pisut kallim, kuid võib kokkuvõttes päästa kõrgest tühistamistasust.
Enne täiendava reisikindlustuse valimist kontrolli krediitkaardiga kaasneva reisikindlustuse tingimusi, sest ka nendest võib piisata ning nii ei olegi täiendavalt reisikindlustust vaja soetada.
Kui broneerid „kõik hinnas“ hotelli, on vähem üllatusi toidu- ja joogikulude osas.
Tee broneering aegsasti.
Broneeri reis hooajavälisele ajale või vähem hõivatud nädalapäevadel.
Võimalusel kasuta hotelli parkla asemel tasuta avalikke parklaid.