Saada vihje

Toidutootjad otsivad Pariisi messil ekspordipartnereid

Copy
Artikli foto
Foto: EPKK

Pariisis algas laupäeval ülemaailmne toidumess SIAL Paris, mis kestab 19. oktoobrini. Kuna 2020. aastal jäi Pariisi mess Covid-19 pandeemia tõttu vahele, on tänavune mess pikalt oodatud kohtumine. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda korraldas Eesti toidutootjate ühise osalemise messil. Koja kaudu osaleb messil 15 Eesti ettevõtet.

SIAL Paris tutvustab end kui viiepäevast toidutootjate inspiratsiooniallikat, mis võimaldab avastada toiduainetööstuse trende ja uuendusi. Messi raames toimuvad erinevad üritused, innovatsioonivõistlus ning toodete esitlused, tutvustatakse uusi toidutootmistehnoloogiaid ning toidutootmise start-up-e. SIAL Talks raames räägitakse nii jätkusuutlikust toidutootmisest, digitaliseerimisest, tarbimistrendidest tulevikus kui paljust muust toiduga seotud aktuaalsetest teemadest.

Käesoleval aastal on Eesti ettevõtete stendid esindatud liha-, piima-, gurmee-, mahe-, joogi- ja kondiitritoodete hallides. Oma toodangut tutvustavad maailmale 15 toidutootjat: Artisan Honey OÜ, Nõo Lihatööstus OÜ, Linnamäe Lihatööstus AS, Farmi Piimatööstus AS, Solbritt AS, Saaremaa DeliFood OÜ, Balsnack International Holding AS, Eesti Sai OÜ, Eesti Pagar AS, Saku Õlletehas AS, A. Le Coq AS, Salvest AS, Lojal OÜ, Puljong OÜ, Laava Tech OÜ.

Jane Bitter, Solbritt AS-i ekspordijuht rääkis, et neil on üle 80-aastase kogemusega tehas Raplas, kus toodetakse ELi nõuetele vastavaid imikute piimasegusid, mida müüakse üle maailma. Ettevõtte suuremateks turgudeks on näiteks Vietnam, Kambodža ja Iraak. SIALi rahvusvaheline mess on hea platvorm kohtuda potentsiaalsete klientidega ning maailmale tutvustada piimasegusid, mille tootmisel on kasutatud vaid Euroopast pärit kõrgekvaliteetseid tooraineid, kaasaegset tehnoloogiat ning ranget kvaliteedikontrolli.

Farmi Piimatööstus AS-i ekspordijuht Risto Müürsepp sõnas, et kuigi SIALil tutvustatakse ka ettevõtte klassikalisi piimatooteid, otsitakse sel aastal suuremat turgu ettevõtte poolt pakutavale taimsele toodangule. Inimesed eelistavad üha rohkem tarbida taimset toitu ning SIALi rahvusvaheline mess võimaldab leida uusi ekspordipartnereid.

Riin ja Allan Liht, kes toodavad mahedat maitsemett MöM Metsik Ökomesi brändi all, rääkisid, kuidas nende soov on rikastada inimeste toidulauda. Maitsemesi sobib nii pannkoogile, hommikupudrusse, smuutidesse, jogurtisse, lihtsalt magusaks ampsuks, aga ka marinaadina küpsetamiseks. SIAL on Lojal OÜ jaoks oluline kanal eksportturgude leidmisel mahemeele ning oma uuendusliku ökotoote tutvustamisel. Eesti on tugev maheriik ning seda tugevust tuleb rohkem rahvusvaheliselt tutvustada.

Marko Hiiemäe Linnamäe Lihatööstusest ütles, et nende suurimaks eesmärgiks, miks otsustati sel aastal SIALil osaleda, on teadvustada välisturule, et väikesest Eesti riigist on võimalik saada preemiumklassi mahe rohumaaveist ning metsikut ulukit. Lihatoodetega soovitakse laiendada senist eksporditurgu Euroopas, et Eesti oleks esindatud ka kaugemates Euroopa regioonides.

Ettevõtete stendid kujundas ning ehitas Future Design OÜ. Messil osalemist toetab Maaeluministeerium turuarendustoetuse kaudu.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojal on üle kahekümne aasta pikkune kogemus ettevõtete ühisstendide korraldamisel nii rahvusvahelistel kui kodumaistel põllumajandus- ja toidumessidel. Messidel osalemine võimaldab toidutootjatel tutvustada oma tooteid ning hankida uusi ärikontakte ekspordi edendamiseks, kohtuda seniste koostööpartneritega ja samas hoida end kursis tootearenduse uute suundadega.

Ühisstendiga messil osalemine aitab kokku hoida nii aega kui kulusid. Messimelus jääb suur ja esinduslik stend paremini silma ja meelde. Messil osalemise kulude vähendamiseks taotleb EPKK igal aastal turuarendustoetust. Toetuse taotluse rahuldamisel toetatakse Eesti toidutootjate osalemist välisriikides toimuvate messide puhul kuni 75% abikõlbulikest kuludest.

Abikõlbulikud kulud on messidel osalemise ja teenuste tasud, tootenäidiste transport, stendi kujunduse ja ehitusega seotud kulud, messil kasutatava teabematerjali koostamine. Messistend on kujundatud Eesti brändi “taste estonia” võtmes. Ettevõtjate kanda jäävad osalejate reisi-, majutuse- ja toitlustuse kulud.

Tagasi üles