Eestis käivitub maagaasil sõitvate sõidukite tehnilise kontrolli süsteem

Järva Teataja
Copy
Praeguste kütusehindade juures on tema sõnutsi diisliga sõitvate liigendbusside kasutamine isegi odavam kui maagaasiga sõitvate lühikeste busside kasutamine.
Praeguste kütusehindade juures on tema sõnutsi diisliga sõitvate liigendbusside kasutamine isegi odavam kui maagaasiga sõitvate lühikeste busside kasutamine. Foto: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustus majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat õigust omava erisüsteemi kontrollija juures.

Määrus nr 82 „Mootorsõiduki ja haagise erisüsteemi tehnonõuetele vastavuse kontrollimise nõuded ja kord“ jõustub 01.11.2022 ning rakendatakse alates 01.01.2023. Erisüsteemi kontrollijad on leitavad Transpordiameti kodulehelt

Määruse eesmärk on käivitada Eestis kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite tehnilise kontrolli süsteem, kus kontrollitakse nende sõidukite toitesüsteemide ja eriti nende kütusepaagi nõuetele vastavust, et tagada kütusena maagaasi tarbivate sõidukite kõrge ohutustase.

Määruses sätestatakse täpsemalt nõuded, mida kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite juures kontrollitakse ja kuidas seda tehakse. Samuti seda, millal tuleb kütusena maagaasi tarbiv sõiduk erisüsteemi kontrolli esitada.

Tulenevalt jõustuvast määrusest loetakse erisüsteemi kontrolli kohustusega süsteemiks ja nende osaks:

  • sõiduki surumaagaasi (CNG) toitesüsteem;

  • sõiduki veeldatud maagaasi (LNG) toitesüsteem;

  • sõiduki surumaagaasi (CNG) või veeldatud maagaasi (LNG) toitesüsteemiga on ühendatud sõitjate- või veoseruumi kütmiseks kasutatav küttesüsteem;

  • sõiduki surumaagaasi (CNG) ja veeldatud maagaasi (LNG) toitesüsteem, kui see tarvitab kütusena maagaasi asemel mittefossiilset päritolu gaasi.

Erisüsteemi perioodilise kontrolli tähtajad on järgnevad:

  • Sõiduk esitatakse surumaagaasi (CNG) toitesüsteemi kontrolliks hiljemalt 48 kuu möödumisel selle esmaregistreerimisest ja edaspidi hiljemalt 48 kuu möödumisel viimasest erisüsteemi kontrollist või erakorralisest erisüsteemi kontrollist. Väljaarvatud juhul kui sõiduki või surumaagaasi (CNG) kütusepaagi valmistaja on ette näinud, et kütusepaaki tuleb kontrollida sagedamini kui 48 kuu möödumisel, siis sellisel juhul tuleb surumaagaasi (CNG) toitesüsteemi kontrollida valmistaja ettenähtud sagedusega.

  • Sõiduk esitatakse veeldatud maagaasi (LNG) toitesüsteemi kontrolliks hiljemalt 120 kuu möödumisel selle esmaregistreerimist ja edaspidi hiljemalt 120 kuu möödumisel viimasest erisüsteemi kontrollist või erakorralisest erisüsteemi kontrollist. Väljaarvatud juhul, kui sõiduki või veeldatud maagaasi (LNG) kütusepaagi valmistaja on ette näinud, et kütusepaaki tuleb kontrollida sagedamini kui 120 kuu möödumisel, siis sellisel juhul tuleb veeldatud maagaasi (LNG) kütusepaaki kontrollida valmistaja ettenähtud sagedusega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles