1600 lapsevanema vastustest selgub ka, et vaid 57 protsenti ühistranspordiga koolis käivate kuni neljanda klassi laste vanematest sõidavad lastega teekonna enne kooliaasta algust läbi, 37 protsenti piirduvad last kooliks ette valmistades üksnes rääkimisega.
„Arvestades, et õnnetuste statistikat juhivad lapsed vanuses 8–12, tasuks liiklemise põhitõdesid algklasside lastele kindluse mõttes üle korrata pärast koolivaheaega, uude huvialaringi minnes ning ka pimeda ja libeda aja saabudes. Kõige tõhusam viis selleks on teekonna läbi käimine nii, et esimesel korral on lapsevanem õpetaja rollis ning järgmisel korral võtab liiklusgiidi rolli laps. Pärast vaheaegasid võiks fookuses olla tähelepanu toomine liiklusesse ja teistega arvestamine, pimedal ja libedal ajal on hea üle korrata helkuri vajadus ning selgitada autode pikemat peatumisteekonda,“ juhendab Seesami õnnetusjuhtumikindlustuse tootejuht Dagmar Gilden.
Autoga sõitvad lapsed näevad liiklust nagu autojuhid
Lapse kooli- ja huviringitee turvalisuse hindamiseks loodud testist selgus ka, et esimese klassi lapsi viiakse kooli rohkem autoga ning järgmistel aastatel hakkavad nad liiklema juba iseseisvalt. Lastega juhtuvadki õnnetused enamasti igapäevaselt kooli, trenni ja kodu vahet liikumise käigus. „Autosõiduga harjunud lastel puudub tihti liiklemise kogemus jalakäijana, mistõttu kipuvad nad liiklust hoopis autojuhi vaatepunktist hindama ning võivad seetõttu jalakäija rolli sattudes rohkem vigu teha. Peamiselt autoga sõitvatel peredel soovitan näiteks nädalavahetuse jalutuskäikudel teed ületades turvalise liiklemise põhitõdesid pere noorimatele meelde tuletada. Või miks mitte ka autoroolis olles juhtida lapse tähelepanu erinevatele liiklussituatsioonidele, mille seas tumedais rõivais inimeste märkamine pimedal ajal ning auto peatumisteekond libedaga, kui jalakäija ootamatult teele astub,“ soovitab Gilden.