Kavalamad teevad seda pärast pühi, kui kauplustes on ehetele suured allahindlused, sest eks öelnud juba vanarahvaski, et rege rauta suvel. Küllalt palju on neid inimesi, kes jõulupuud ehtides rahakotti ei vaata, valitsegu mujal maailmas sõda, nälg või majanduskriis.
Disaineri jõulupuu uhkustas glamuursete ehetega
Hispaanias Marbella läheduses tegutsev Kempinski Hotel Bahia olevat kulutanud 2019. aastal fuajeesse paigutatud jõulukuuse ehtimisele muljetavaldavad 15 miljonit USA dollarit, mis tegi sellest muuseas maailma kõige kallima jõulukuuse.
Loomingu taga peitus haute couture’i disainer Debbie Wingham, kes kasutas kuuse kaunistamiseks nii erivärvilisi – valgeid, punaseid, roosasid ja musti – teemante kui ka teisi hinnalisi vääriskive.
Peale selle rippusid kuuseokste küljes disainiehted ja söödavad 3D-prinditud šokolaadist paabulinnud ning jaanalinnumunad ning art déco’st inspireeritud parfüümipudelite ja martiiniklaaside kujulised jõuluehted. Muidugi polnud kõik need ehted valminud spetsiaalselt selle puu tarvis, vaid iga vääriskivi leidis tee sinna taaskasutuse kaudu, nimelt suurte kõrgmoebrändide, nagu Bulgari, Cartier ja Chanel, ehetelt.
Emiraatide suurusearmastus
Araabia Ühendemiraatides on jõuludest saanud ekstravagantne mood. Ühes Abu Dhabi hotellis kõrgus 2010. aastal kuusk, mille väärtus oli üle 11 miljoni dollari. «See on aegade kõige kallim jõulupuu,» ütles Emirates Palace’i hotelli mänedžer Hans Olbertz.
13meetrine kunstkuust asus hotelli ümarsaalis, olles kulda mähitud, kaunistuseks küljes hõbedast ja kullast jõuluehted ning valged tulukesed. Hinna ajasid kuusel kõrgeks aga kaelakeed, kõrvarõngad ja teised ehted, mis samuti kuuse otsas rippusid. Kokku leidus kuuse küljest 181 briljanti, pärlit, safiiri, smaragdi ja teist vääriskivi. «Kuusk ise on väärt umbes 10 000 dollarit,» ütles Olbertz. «Juveelid on väärt aga üle 11 miljoni dollari – umbes 11,4 või 11,5 miljonit dollarit.»