Jõulupuud, mille pealt kokku ei hoita

Merit Männi
, ajakirjanik
Copy
Foto: kostasgr/Shutterstock

Jõulud ja jõulupuu käivad kokku ning kui pühade ajal pole toas kuuske, nulgu või kasvõi kadakat, mida ehtida, siis ei teki ka õiget pühadetunnet. Ehete peale kulub loomulikult omajagu raha. Või siis ka mitte – seda juhul, kui kuusekaunistaja on taaskasutuse usku ning kasutab mitu aastat järjest samu ehteid. Teine aga soetab igal aastal uue kollektsiooni.

Kavalamad teevad seda pärast pühi, kui kauplustes on ehetele suured allahindlused, sest eks öelnud juba vanarahvaski, et rege rauta suvel. Küllalt palju on neid inimesi, kes jõulupuud ehtides rahakotti ei vaata, valitsegu mujal maailmas sõda, nälg või majanduskriis.

Disaineri jõulupuu uhkustas glamuursete ehetega

Hispaanias Marbella läheduses tegutsev Kempinski Hotel Bahia olevat kulutanud 2019. aastal fuajeesse paigutatud jõulukuuse ehtimisele muljetavaldavad 15 miljonit USA dollarit, mis tegi sellest muuseas maailma kõige kallima jõulukuuse.

Loomingu taga peitus haute couture’i disainer Debbie Wingham, kes kasutas kuuse kaunistamiseks nii erivärvilisi – valgeid, punaseid, roosasid ja musti – teemante kui ka teisi hinnalisi vääriskive.

Peale selle rippusid kuuseokste küljes disainiehted ja söödavad 3D-prinditud šokolaadist paabulinnud ning jaanalinnumunad ning art déco’st inspireeritud parfüümipudelite ja martiiniklaaside kujulised jõuluehted. Muidugi polnud kõik need ehted valminud spetsiaalselt selle puu tarvis, vaid iga vääriskivi leidis tee sinna taaskasutuse kaudu, nimelt suurte kõrgmoebrändide, nagu Bulgari, Cartier ja Chanel, ehetelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles