Kesk-Eestis juhtunud avariides olid autodel talverehvid (1)

Esmalt Sõitis Tallinna–Tartu maantee 105. kilomeetril väikebuss kraavi ja rullus üle katuse. Järva Teataja käsutuses on avariist tehtud pardakaamera video.
Esmalt Sõitis Tallinna–Tartu maantee 105. kilomeetril väikebuss kraavi ja rullus üle katuse. Järva Teataja käsutuses on avariist tehtud pardakaamera video. Foto: Dmitri Kotjuh

Lääne prefektuuri operatiivjuht Alar Smirnov ütles Postimehele, et eile Kesk-Eestis kahes raskes liiklusavariis osalenud neljal autol olid kõigil all talverehvid. 

Nii pühapäeva varahommikul Tallinn-Tartu maantee 106. kilomeetril juhtunud liiklusõnnetuses kui ka Mäeküla (mitte Mäo) kandis toimunud teelt väljasõidus inimesed viga ei saanud. Kuna need liiklusõnnetused piirdusid vaid varalise kahjuga, siis politseid välja ei kutsutud. «Seega ei saa me ka kinnitada, millised rehvid nendes liiklusõnnetuses osalenud autodel olid,» lausus Smirnov.

Eilne päev tõi Kesk-Eestis lisaks veel kaks raskete tagajärgedega liiklusõnnetust: Järvamaal Imaveres põrkasid kokku Volkswagen Passat ja Opel Vectra ning selles õnnetuses hukkus 28-aastane naine.

Teine õnnetus leidis aset Raplamaal Konuvere külas, kus põrkasid kokku Lexus ja Škoda ning kummagi sõiduauto juht sai raskelt vigastada.

«Kõigil neljal masinal (Volkswagenil, Opelil, Lexusel ja Škodal) olid kasutusel nõuetele vastavad talverehvid,» lausus Smirnov.

Talverehvid üksi ohutut sõitu ei taga, rõhutab operatiivjuht. «Kui tee on silmanähtavalt libe ja lumine, siis tuleb valida vastav sõidukiirus. Lumistes ja jäistes ilmastikutingimustes on lubatud piirkiirusel ehk maksimumil sõitmine ohtlik ja keeruline ka kogenud juhile,» lisas Smirnov. Ta soovitab võimalusel alati kaaluda ka sõidu ajastamist või edasilükkamist ajale, kui tee- ja ilmastikuolud on paranenud.

Tagasi üles