Smirnov teadis öelda, et jäide ja jää põhjustavad liikluses üldjuhul rohkem kurja, kui lumesadu ja lumised teed. „Libedus ei ole tihtilugu visuaalselt tajutav, mistõttu ei pruugi juht seda ohuna tajuda. Lumi seevastu on nähtav ja inimesed seostavad lund intuitiivselt keeruliste teeoludega, mistõttu võetakse lumesajus ja/või lumistes oludes vähem riske ja sõidetakse ettevaatlikumalt.”
Alar Smirnov kinnitas, et patrullide töö planeerimisel arvestavad nad muuhulgas ka ilma- ja teeolusid ning suunavad oma fookuse just sinna, kus seda momendil enim vaja on. „Näiteks kui me näeme, et kusagil on teehoolduses puudujääke, siis anname sellest kindlasti hooldajatele märku,” avaldas ta. „Kui näeme, et juhid peavad kiiruspiirangutest kinni ja probleemiks on rohkem juhtimise ajal kõrvaliste tegevustega tegelemine, siis pöörame tähelepanu just sellele tegevusele. Juht peab keskenduma ainult sõidukijuhtimisele. Madal sõidukiirus ei tähenda seda, et siis võib endale roolis olles rohkem lubada - lugeda näiteks telefonist sõnumeid või telefoniga filmida.”