Saada vihje

Eesti siledamad teed leiad Kesk-Eestist

Copy
Pilt värskelt renoveeritud Rakvere – Rannapungerja teelõigust.
Pilt värskelt renoveeritud Rakvere – Rannapungerja teelõigust. Foto: Erakogu

Eesti suurim teedeala ekspertiisibüroo, riigiettevõte AS Teede Tehnokeskus kuulutas 2022 aasta teekvaliteedi mõõtmiste põhjal “Tasane tee 2022” auhinna võitjaks Rakvere–Rannapungerja maanteelõigu, mille rekonstrueeris Verston OÜ.

AS Teede Tehnokeskuse projektijuhi Romet Rauni sõnul mõõdab ettevõte eritehnikaga Eesti uute ja rekonstrueeritud teede kvaliteeti ning tasasus määratakse vastavalt rahvusvahelisele IRI (International Roughness Index) metoodikale. „Kokku mõõdeti tänavu tasasust ca 80 teelõigul üle Eesti,“ ütles Raun.

„2022. aastal kõige siledamalt rajatud tee asub täpsemalt Rakvere–Rannapungerja riigimaantee 10.–15. kilomeetrini rekonstrueeritud teelõigul, kus mõõdeti tee pinnakatte tasasuse indeks 0,60. Tegemist on väga hea tulemusega, mis parandab oluliselt kõnealuse teelõigu sõidumugavust,” ütles Raun.

„Seekordsed siledaimad teelõigud jaotusid suhteliselt võrdselt üle Eesti, mis on regionaalarengu mõttes vägagi tervitatav nähtus. Samuti on mõõtmistulemuste põhjal positiivne näha, et asfaltkatte rajamise kvaliteet on viimastel aastatel Eestis jõudsalt paranenud,“ lisas Raun.

„Kui teist aastat järjest tasaseima tee auhinna teeninud Verston OÜ edestas seekord teisi konkurente ülekaalukalt, siis teisest kohast alates oli konkurents oluliselt tihedam. Eraldi tasuks ära märkimist ettevõte KMG OÜ, mis rajas lausa pooled edetabelisse jõudnud teelõikudest,“ sõnas Raun.

„Asfaltkatte rajamine on keerukas ja kompleksne protsess, mistõttu nõuab väga tasase tulemuse saavutamine ehitajalt suuri investeeringuid ja motivatsiooni. Mõõtmistulemuste põhjal näeme, et Eesti teede-ehitajad hoiavad ühtlaselt kõrget taset. Muretsema paneb vaid asjaolu, et lähiaastate teedesektori rahastus saab olema enneolematult väike, mis paneb kogu sektori äärmiselt keerulisse seisu ning loomulikult kajastuvad tehtud poliitilised sammud lähitulevikus ka teede seisukorras ja taristu arengus,“ möönis Teede Tehnokeskus projektijuht.

2022. aasta uute teede sileduse TOP 10

1. Rakvere – Rannapungerja maantee (km 10 – 15,2), Verston OÜ

2. Pärnu – Rakvere – Sõmeru maantee (km 42,2 – 48,5), KMG OÜ

3. Kärdla – Käina maantee (km 4,9 – 11,4), Tariston AS

4. Ääsmäe – Haapsalu – Rohuküla maantee (km 18,4 – 38,8), KMG OÜ

5. Tallinn – Tartu – Võru - Luhamaa maantee (km 64,2 – 80,2), GRK Eesti AS

6. Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme maantee (km 58,8 – 69,3), KMG OÜ

7. Võru – Kuigatsi - Tõrva maantee (km 22,1 – 34,7), Verston OÜ

8. Pärnu – Rakvere – Sõmeru maantee (km 84,5 – 88), KMG OÜ

9. Risti – Virstu – Kuivastu – Kuressaare maantee (km 69,4 – 78,2), AS TREV-2 Grupp

10. Pärnu – Rakvere - Sõmeru maantee (72,5 – 74,8), KMG OÜ

Artikli foto
Foto: Erakogu
Tagasi üles