Kraavisõit viis poodiumikoha

Copy
Otepää talveralli võimaldas autosportlastel sõita peaaegu ideaalsetes talveoludes. Apsakate kiuste lõpetasid Karl-Markus Sei ja Martin Leotoots ralli omas klassis neljandal kohal.
Otepää talveralli võimaldas autosportlastel sõita peaaegu ideaalsetes talveoludes. Apsakate kiuste lõpetasid Karl-Markus Sei ja Martin Leotoots ralli omas klassis neljandal kohal. Foto: Raido Türner

Autoralli Terminal Oili Eesti meistrivõistluste avaetapp oli laupäeval sõidetud Otepää talveralli. Stardis oli ka Järvamaalt pärit ekipaaže.

Ideaalsetes talveoludes kulgenud hooaja avavõistluse stardis olid ka Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes olid Ford Puma Rally1 autoga tulnud koduteedele valmistuma Rootsi MM-ralliks.

Samasuguse autoga olid Otepääl võistlemas ka eestlaste meeskonnakaaslased Jourdan Serderidis ja Frédéric Miclotte. Sellega sai Otepää rallist maailma esimene ralli, kus väljaspool MM-rallit on startinud ja ka lõpetanud Rally1 autod.

Võit tuli oodatult

2021. aasta Otepää ralli võitjad Tänak ja Järveoja läksid raja äärde kogunenud rohkearvulise publiku ees oodatult kohe avameetritel oma teed ja võitsid kõik kaheksa kiiruskatset. Finišis oli nende edu lähimate jälitajate ees 2.44,1. Eestlastele kuulus esikoht ka klassis EMV1.

«Igal juhul oli kasulik tulla. Oludega meil väga vedas, ütleks isegi, et veidi keerulised olud ja päris palju lund, et polnud liiga lihtne sõita. Ilma selle rallita oleks Rootsis oluliselt keerulisem. Siin neid olusid ja justnimelt neid keerulisi olusid kogedes – arvan, et see annab palju infot. Suund on õige, aga on veel teha ja saab paremaks,» ütles Ott Tänak Otepää talveralli finišis.

Tagaveoliste EMV6 klassi parimad olid Taavi Niinemets ja Esko Allika (BMW M3 E36). Sama klassi kaks kiiruskatset võitnud Markus Tammoja ja Henri Ääremaa (BMW M3 E36) jäid võitjatest kaheksa kiiruskatse kokkuvõttes maha 2.28,3. Kolmandad olid Raiko Aru ja Veiko Kullamäe (BMW 1M Coupé), keda jäi poodiumi teisest astmest lahutama 22,6 sekundit­.

Ralli kokkuvõttes sai Türi taustaga Tammoja 26. koha.

Teiste seas võtsid Otepää talverallil kihutamise ette Karl-Markus Sei ja Martin Leotoots ning Margus Murakas koos kaardilugeja Rainis­ Nageliga.

Kui Muraka ralli lõppes tehniliste probleemide tõttu juba teisel katsel, siis Sei ja Leotoots olid EMV4 klassis neljandal ja ralli kokkuvõtes 16. kohal.

Martin Leotoots ütles, et nad läksid Otepääle kindla kavatsusega võidelda esikoha eest, mis omakorda tähendas kõvasti suuremate riskide võtmist. «Teisel katsel tuligi üks pisikene viga, kus pidurdusmaa oli meie kiirusele natukene liiga lühike ja jäime kraavi ligi kaheks minutiks kinni, kuni pealtvaatajad meid välja aitasid,» lausus ta.

Pärast seda proovisid nad lihtsalt sama tempoga edasi sõita. «Ühel katsel tuli pisikene viga veel, kus andsime umbes 10-20 sekundit aega ära, kuid üldiselt olime enne viimast katset poodiumikohast 1,8 sekundi kaugusel. Pärast teise katse viga oli meil vahe rohkem kui minut,» ütles ta.

Konkurent jäi püüdmata

Martin Leotoots lisas, et nad proovisid viimasel katsel vahet küll vähendada, kuid esitulede valesti seadistamise pärast ei saanud viimast võtta. Võitsid tagasi ainult 0,5 sekundit, mis pani nad lõpuks neljandale kohale. «Kui see viga välja jätta, oli tempo hea ja usun, et suudame sellise hooga võidelda ka esikoha eest. Järgmine ralli on meil juba sel nädalal Rally Sarma Lätis,» lausus ta.

Otepää talverallile stardi saanud 83 paarist finišeerus 64 paari. Kaheksa kiirus­katse käigus läbiti 110,38 kilo­meetrit.

Autoralli Terminal Oili Eesti meistrivõistlused jätkuvad kolme nädala pärast 24. ja 25. veebruaril Lätis, kus sõidetakse Rally Alūksne.

Tagasi üles