Vanemuise sümfooniaorkester toob koostöös Eesti Kontserdiga 3. märtsil Tartus vaid üheks kontserdiks lavale suurejoonelised teosed Arvo Pärdilt ja Gustav Mahlerilt. Laval on viiulisolistid Harry Traksmann ja Robert Traksmann ning pianist Marrit Gerretz-Traksmann. Kontserti dirigeerib Risto Joost.
Vanemuise sümfooniaorkestri kevadkontserdil kõlavad Pärdi ja Mahleri teosed
Vanemuise kontserdimajas toimuval kevadkontserdil kõlavad Arvo Pärdi „Orient & Occident“ ja „Tabula rasa“ ning Gustav Mahleri Sümfoonia nr 5 cis-moll.
Vanemuise teatri muusikajuht ja peadirigent Risto Joost soovis kontserdikavaga esitada sümfooniaorkestrile väljakutse, mis arendaks ja paneks proovile nii orkestri olemuse kui ka muusikalise käekirja. „See muusika baseerub puhtusel, selgusel ja täpsusel. Usun, et selle esitamine ja kuulamine erutab vastavalt nii orkestrit kui ka publikut,“ rääkis Joost.
Kontserdi juhatab sisse maailmas enim esitatud elava helilooja Arvo Pärdi „Orient & Occident“, mis kirjeldab hommiku- ja õhtumaade muusikalist dialoogi, atmosfääri ja vaimsust. Sellele järgneb Risto Joosti sõnul üks Pärdi ikoonilisemaid teoseid, „Tabula rasa“, mis on loodud kahele viiulile, ettevalmistatud klaverile ja keelpilliorkestrile. Solistidena esitavad seda Harry Traksmann ja Robert Traksmann viiulil ning Marrit Gerretz-Traksmann klaveril. „Ma vast ei eksi, kui ütlen, et see trio on „Tabula rasat“ esitanud enim kordi maailmas. Kuulda, kuidas perekond Traksmann Pärdi publikuni toob, on väärt rohkem kui viis Michelini tärni,“ sõnas Joost.
Kontserdi teises pooles kuuleb Gustav Mahleri Sümfooniat nr 5 cis-moll. „Mahleri 5. sümfoonia mängimine on teekond. Üks endast lugupidav orkester, kes tahab vormis püsida ja ajaga kaasas käia, peab ajastutruu repertuaari esitamisel olema tehniliselt meisterlik. Mahler esitab kindlasti selliseid väljakutseid, jättes samal ajal alles ka esitamisrõõmu. Mahleri mängimisest on kasu ükskõik milliste teiste heliloojate interpreteerimisel,“ rääkis kontserdi dirigent Risto Joost.