Türil keerati klassiruum pea peale

Maarit Nõmm
, Järva Teataja reporter
Copy
Türi põhikooli 7.a klassi esmaspäevast inglise keele tundi viisid läbi ja valmistasid ette õpilased ise. «Hirmus kogemus oli, õpetaja töö on raske,» pidid noored õpetajad tunnistama.
Türi põhikooli 7.a klassi esmaspäevast inglise keele tundi viisid läbi ja valmistasid ette õpilased ise. «Hirmus kogemus oli, õpetaja töö on raske,» pidid noored õpetajad tunnistama. Foto: Dmitri Kotjuh

Järvamaa koolid ja lasteaiad said eile esimest korda proovida, kuidas oleks, kui lapsed ise on õpetaja rollis ning jagavad teadmisi kaasõpilastele, rühmakaaslastele või koguni õpetajatele endile. Pea peale pööratud klassiruumi projekt jõudis Järvamaale teise maakonnana Eestis, teemanädal kestab õppeasutustes kuni neljapäevani.

Noorte ettevõtlikkuse Järvamaa koordinaator Riina Hiob tõdes, et korjas idee üles Ida-Virumaalt, kus seda eelmisel aastal esimest korda rakendati. «Pea peale pööratud klassiruumi mõte on pakkuda õpilastele võimalust ise tundi läbi viia, mis tähendab ka tunni ettevalmistamist,» ütles Hiob. «See annab õpilasele hea kogemuse ning paneb teda õpetaja rolli teistmoodi suhtuma. Samuti annab see kogemuse õpetajatele.»

Projekti laiem eesmärk on rakendada koolides ja lasteaedades tänapäevast õpikäsitust. «Kui klassikalise õpikäsituse järgi jagab õpetaja õpilastele ühepoolselt teadmisi, siis uuem õpikäsitus keskendub rohkem õpilaste oskuste parandamisele ja nende rolli suurendamisele õppeprotsessis. Faktidest olulisem on õpetada lastele koostööd, analüüsimist, tervikpildi nägemist, probleemide lahendamist,» selgitas Hiob. Uus õpikäsitus lähtub õpilasest ning tema oskustest. «Ei kehti enam see, et kõik õpilased on ühe pulga peal ja kõiki mõõdetakse ühtemoodi. See ei toimi,» tõdes ta.

Tagasi üles