Väljakutseid pakuvad ka olukorrad, milleks kõigeks ülikool ei suuda üliõpilasi ette valmistada. “Näiteks kuidas öelda "ei", kuidas suhelda lastevanematega ja kuidas päriselt ennast esikohale seada - need on vaid mõned näited. Aga eks kõigeks polegi võimalik valmistuda ja osa tulebki läbi praktika õppida,” räägib Kairi.
Meis kõigis on peidus väike teadlane
Kuigi reaalaineid, sealhulgas keemiat, peetakse pigem keerulisteks õppeaineteks, on Kairi veendunud, et huvi ja õppimisrõõmu on võimalik äratada igas õpilases. “Motivatsioon õppida tekib enamasti siis, kui mõni positiivne kogemus on juba tekkinud. Näiteks kui mõnest teemast on väga hästi aru saadud ja tekib enesekindlus, et mõista uusi kontseptsioone,” usub Kairi.
Tema sõnul tekib huvi ja eduelamus ka siis, kui esiotsa segase teooria ja mõne praktilise töö järel arutades mõistetakse seoseid päris eluga. “Need seosed ei tule kohe, aga pikapeale tekib süsteemne mõistmine maailmast ning sellised avastused pakuvad rõõmu,” on Kairi veendunud ja lisab, et kui tapetud rõõm õppimisest väikeste edusammudega taas üles ehitada, siis tekib huvi kõikide loodusainete vastu, sest üht ei ole ilma teiseta.
Reaalaineid ei tasu karta
Kõigile teistele, kellele õpetamine võiks meeldida, aga kahtluse all on pädevus oma ainealastes teadmistes, soovitab Kairi siiski minna õpetajaks õppima. “Ülikoolis on aega õppida ning mul on olnud mitmeid tunde, kus õpin teema selgeks alles siis, kui seda tundi andma hakkan. Piinlik küll, aga õpilased pole kunagi sellest aru saanud. Ning endalgi vahel naljakas tunnistada, et osad asjad jõuavad keset tunni andmist kohale. Selle tunned selle "ahhaa" järgi ära,” tunnistab Kairi.