Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) käivitas digimeedias kampaania „Tark tarbija“, mille eesmärk on tõsta teadlikkust tarbija õigustest ja kaupleja kohustustest ning teavitada võimalusest lahendada tarbija ja kaupleja vahelisi vaidlusi tarbijavaidluste komisjonis.
Algas kampaania „Tark tarbija“
Kampaanias kasutatakse nelja videoklippi, mis tõstavad tarbijate teadlikkust, kuidas osta e-kaubandusest või laenata vastutustundlikult, kuidas osta kasutatud autot või käituda, kui keegi tuleb koduukse taha midagi müüma.
„Videod toovad välja aspekte, kuidas tark ning oma õigusi tundev tarbija tehinguid tehes peaks käituma ja mida tähele panema. Teemad on valitud vastavalt sellele, milliste valdkondade probleeme tarbijakaebustes enim esineb. Soovime, et inimesteni jõuaks teadmine, millele enne erinevate tehingute tegemist kindlasti tähelepanu pöörata ning kuidas on hiljem probleemide korral võimalik vaidlusi lahendada kohtuväliselt tarbijavaidluste komisjonis,“ kommenteeris TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru.
2022. aastal pöördus TTJA poole abi saamiseks enam kui 20 000 tarbijat, kes soovisid enda õiguste kohta küsida või kellel oli vaidlus kauplejaga. Tarbijavaidluste komisjonile esitati enam kui 3500 avaldust. 2023. aasta I kvartal on toonud üle 1000 tarbijavaidluse ning igas kuus tarbijatele tagasi võidetud nõuete summa ulatub enam kui 100 000 euroni.
Videod leiab TTJA kodulehelt ja YouTube kanalilt, kampaaniat aitasid teostada agentuurid Imagine\TBWA ning Inspired Universal McCann. Kampaania kestab mai lõpuni.