"Auto seisukorda tuleks tegelikkuses kogu aeg kriitiliselt hinnata, et tagada enda ja kaasliiklejate turvalisus tänavatel ja maanteedel. Sel kevadel on tehnoülevaatustes enim probleeme pidurite ja esituledega, mistõttu on mitmeid autosid kutsutud kordusülevaatusele," ütles Mustjatse.
Pidurisüsteem on turvalisuse mõttes auto kõige olulisem osa, sest piduritest sõltub, kui kiiresti jääb auto seisma. Tehnoülevaatuses kontrollitakse pidureid nii veeretakistuse testi kui ka viskumistestiga, samuti kontrollitakse seisupidurit.
“Kui tavaliselt lasevad kokkuhoidlikud autojuhid piduriklotsid paberõhukeseks, siis sel kevadel on enim probleeme uute ja palju sõitvate autode esimeste piduriketastega. Kuigi pidurdusjõud ja erinevused on paigas, on kettad liialt kulunud, mis on ohtlik viga," selgitas Mustjatse.
Mustjatse sõnul on Eesti kliimas tüüpiliseks probleemiks, kus piduriketas hakkab roostetama, seoses roostega ketaste ventilatsiooniavades võivad pidurikettad paisuda ning pidurdamisel tekib vibratsioon. Teiseks jäetakse tihtilugu vanad kettad ning paigaldatakse kulunud ketastele uued klotsid. Kuna pidurikettad ja -klotsid on iga auto tavapärane kuluosa, soovitab ta nende pealt mitte kokku hoida ning regulaarselt vahetada nii klotse kui ka kettaid.
"Elektriautode omanikel soovitan samuti pidureid regulaarse intervalliga hooldada, sest elektriautode puhul toimub pidurdamine peamiselt mootoriga ning pidurid saavad koormust ainult järsemal piduramisel. Seetõttu võivad pidurisüsteemide liikuvad osad tolmu ladestumise tõttu korrodeeruda ja klotsid jäävad kinni ning ei liigu vastu ketast," ütles Mustjatse.
Pidurite töökõlblikuna hoidmisels on oluline pidureid vähemalt korra aastas hooldada ehk võtta need lahti ja puhastada liikuvad osad. Kuna ise on seda üsna raske ja tülikas teha, on mõistlik planeerida pidurite hoolduseks regulaarsed ajad autoteeninduses.