Häirekeskus on mures ekslikult tehtavate kõnede pärast

Järva Teataja
Copy
Hädaabinumber 112 päästeameti autol.
Hädaabinumber 112 päästeameti autol. Foto: Tairo Lutter

112 kõnekoormus kasvab igal aastal, kuid hädaabi vajab vaid kolmandik helistajatest. "Kuigi näeme, et inimeste abivajadus on muutunud, siis üheks kõnekoormuse kasvatajaks on ekslikult tehtud kõned," teatab häirekeskus. 

Iga kogemata tehtud kõne hoiab aga kinni hädaabiliini.  

Häirekeskuse tähelepanekud ekslike kõnede kohta ja soovitused neist hoidumiseks: 

*Kuna nutitelefonilt või -kellalt seadistustest ei ole maha võetud hädaabinumbri kiirvalikut, siis seade helistab ise numbrile 112.  Vaata üle oma nutisõbra seadmed, et vältida kogemata helistamist. 

*Lastele on antud mängimiseks telefonid (sh sim-kaardita seadmed), mille tulemusel helistatakse kogemata hädaabiliinile. Anna lapsele mängutelefon või võta telefonilt aku ära.

*Tühikõnesid teevad ka eakad inimesed. Hiljuti tegi hädaabinumbrile mõne tunni jooksul enam kui 1400 kõnet sim-kaardita telefon, mis oli hooldekodus elava eaka inimese padja all. Kuna telefonil oli ka SOS nupp, siis kõnesid tuli lühikese aja jooksul palju ja pidevalt. Aita oma eakal lähedasel kasutada telefoni ja palu seda mitte panna padja alla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles