Kütuse rekordhind suurendab nõudlust väikeste autode järele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnakas Urmas tankis eile Paide Olerexi teenindusjaamas kaubikut ja kirus bensiini kõrget hinda. Oma isikliku sõiduauto vahetas ta hiljuti välja säästlikuma vastu: tema väike Seat kulutavat maanteel saja kilomeetri läbimiseks vaid viis liitrit diiselkütust.
Pärnakas Urmas tankis eile Paide Olerexi teenindusjaamas kaubikut ja kirus bensiini kõrget hinda. Oma isikliku sõiduauto vahetas ta hiljuti välja säästlikuma vastu: tema väike Seat kulutavat maanteel saja kilomeetri läbimiseks vaid viis liitrit diiselkütust. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Rekordkallist kütusest hoolimata ei jää sõidud tegemata, küll aga on suurenenud nõudlus väikeste kütusesäästlike autode järele, samas on buumiajal ostetud džiipidest raske lahti saada.

Hiljuti 1,4 euro piiri ületanud bensiiniliitri hind mõjutab kõige rohkem tarbijat, kütuse- ja automüüjate ütlust mööda pole rekordhind nende tegevusse veel suuri muutusi toonud.
Automüüjad kinnitavad, et kevade lähenedes on huvi auto ostu või vahetuse vastu isegi suurenenud, aga nõudlust on vaid väikeste kütusesäästlike keskklassiautode järele.


«Esimese asjana küsitakse, kui palju see kütust võtab,» ütles osaühingu Paide Auto juhatuse liige Heiki Kask. «Suure mootoriga autot on raske müüa, see läheb kaubaks ainult siis, kui hind jääb alla turuhinna.»


Statoil Fuel & Retail Eesti uue juhi Kai Realo soovitust Eesti inimestele oma autod ökonoomsemate vastu välja vahetada peab Kask kütusemüüjate ilusaks jutuks. «Vahetaks küll, aga tekib küsimus, kellele müüa,» arutles ta. «Suure auto omanikul on siis kaks valikut: kas ta müüb alla omahinna ja kaotab raha või peab kõrge kütushinnaga edasi võitlema.»

Märksõnad

Tagasi üles