Häirekeskus loodab kavandatavast seadusemuudatusest abi hädaabiliini tööd häirivate inimeste vastu

Eva Klaas
, reporter
Copy
Hädaabinumber 112 päästeameti autol.
Hädaabinumber 112 päästeameti autol. Foto: Tairo Lutter

Siseministeerium kavandab seadusemuudatust, et tulevikus tekiks õiguslik alus selgitada välja ja vajadusel võtta vastutusele hädaabiliini teadlikult ja pahatahtlikult häirivad inimesed. Häirekeskus teatas, et selle ajendiks on suur hulk 112 kõnesid, mis tõstavad märkimisväärselt hädaabiliini koormust,  olgu need  pahatahtlikud sarihelistajad, kogemata tehtud kõned või isehelistavad nutiseadmed.

Häirekeskus toob välja kõnekad statistilised faktid, mille kohaselt on üks mees helistanud tänavu hädaabinumbril 112 juba üle 900 korra.

Aasta esimeses pooles helistas häirekeskusesse näiteks üks 4-aastane kuu jooksul 59 korral, et päästekorraldajaga juttu rääkida. "Möödunud aastal helistas 92-aastane naine meile 1744 korral ja oli hädaabiliinil kokku 28 ja pool tundi ehk tegi numbrile 112 umbes 140 kõnet kuus," märgib häirekeskus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles