2023. aasta esimeses pooles ehk 6 kuu jooksul toimus kokku 7 raudteeõnnetust, millest 4 olid mootorsõiduki ja rongi kokkupõrked raudteeülesõidukohtadel, viga sai 2 inimest, teatab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).
TTJA: poole aasta jooksul on toimunud 7 raudteeõnnetust
„Enamik raudteega seotud õnnetusi juhtub raudteeületuskohtadel ning mõjuvaks põhjuseks on tähelepanematus ning ebaõige sõidukiiruse valimine, mis ei ole võimaldanud veenduda raudtee ületamise ohutuses. Pea kõik kokkupõrked toimusid III kategooria raudteeülesõidukohtadel, mis kujutavad endast väiksema mootorsõidukite ja rongide liiklusintensiivsusega ülesõidukohti ja on reguleeritud ainult liiklusmärkidega. Ühe õnnetusjuhtumi puhul oli III kategooria raudteeülesõidule paigaldatud täiendava ohutusmeetmena foorid. Sellistel ülesõitudel on eriti oluline autojuhtide tähelepanelikkus ning enne raudtee ületamist on tähtis veenduda, et rongi või muud raudteeveeremit ei ole lähenemas.“ kommenteeris TTJA ehitus- ja raudteeosakonna juhataja Priit Pallu.
TTJA tuletab meelde, et raudtee ületamisel ja raudtee läheduses tuleb veenduda ohutuses.
Raudteeülesõidukohale lähenedes:
vähenda kiirust, et rongi või muu raudteeveeremi lähenedes või vajaduse korral (näiteks piiratud nähtavusega ületuskohal) sõiduk peatada;
järgi liiklusmärke ja valgusfoori näite;
vaata, kuula ja ole tähelepanelik, et veenduda liikumise jätkamise ohutuses;
anna alati lähenevale raudteesõidukile teed!
Raudteed võib ületada ainult selleks ettenähtud ja tähistatud raudteeülesõidu- või raudteeülekäigukohas liiklusseaduse alusel sätestatud korras. Vastavalt liiklusseadusele peab raudtee ületamisel liikleja olema eriti tähelepanelik. Liikleja peab arvestama liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi.