Kliimaminister Kristen Michal allkirjastas määruse, millega soovitakse suurendada mootorsõidukijuhi koolitusel osalejate teadmisi ja oskusi.
Riik soovib tõsta mootorsõidukijuhi koolitusel osalejate taset
Muudatuste peamine eesmärk vähendada sõidueksamite järjekordi. „Sõidukijuhi koolitusel saadud hea ettevalmistus aitab kaasa hilisema eksami edukale sooritamisele – see omakorda vähendab survet sõidueksamite järjekordadele,“ ütles Kliimaministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Margus Tähepõld.
Määrusega muudetakse õppekavade mahtusid ning täpsustatakse õpiväljundeid. Mopeedijuhi teooriaõppe mahtu suurendatakse seniselt 12 tunnilt 24 tunnile, samas D-kategooria ning D1-alamkategooria teooriaõppe mahtu vähendatakse 40 tunnilt 20 tunnile. „Bussijuhiks õpivad enamasti juba kogenud juhid, mistõttu on koolitajad tõdenud, et senises suures mahus on koolitust olnud raske asjalikult sisustada,” lisas Tähepõld.
B-kategooria ja B1-alamkategooria õppekavva lisatakse riiklikku sõidueksamit jäljendav sõidutund. Selle läbiviimine autokoolis annab koolitusel osalejale aimu, mis ootab ees riiklikul eksamil ja aitab seeläbi vähendada eksamiärevust.
Igal aastal jätab eksamile ilmumata ligi 1000 eksamineeritavat, mistõttu lähevad need ajad kaotsi. Nüüdsest on võimalik kokkulepitud eksamiaegu lisaks edasilükkamisele ka tühistada. Õigeaegne tühistamine võimaldab broneeritud aega kasutada teisel eksamineeritaval.
Muudatustega täpsustati ka nõudeid õppesõiduga alustamisele – edaspidi ei tohi esimesi sõidutunde viia läbi suure liiklussagedusega teedel. „Sõiduõppega alles alustanud juht võib kogenematuse tõttu olla ohuks teistele liiklejatele või neid liikluses oluliselt takistada. Seepärast pole tiheda liiklusega tee sobilik ega ohutu koht esmaste oskuste omandamiseks,” selgitas Tähepõld.
Lisaks ajakohastatakse määrusega nõudeid trammijuhi ja mootorsõidukijuhi ettevalmistamisega seotud õppematerjalidele.