Venipak on lõpule viimas 151-st pakiautomaadist koosneva võrgu rajamist Eestis. Projekti koguinvesteering ulatub ligi 1 miljoni euroni. Nüüd kuuluvad kõik Baltimaad ühtsesse, kolmes riigis kokku üle 600 pakiautomaadist koosnevasse võrku. Venipaki järgmised plaanid on seotud Hollandis ostetud e-kaubanduse hulgifirma ning äri arendamisega Lääne-Euroopas.
Venipak investeeris Eestis pakiautomaatide võrku miljon eurot
"Viimastel aastatel oleme Balti riikides investeerinud pakiautomaatide võrgu arendamisse umbes 5 miljonit eurot. Klientide kasutuses on ligi 600 kontaktivaba pakiautomaadiga võrgustik – lisaks Eestile on Venipakil Leedus 251 ja Lätis 201 pakiautomaati. Uuendasime ka saadetiste sorteerimise terminale ja e-poodidele pakutava täisteenuse (e-fulfillment) taristut. Täna võib julgelt öelda, et meil on Balti riikides täielikult välja töötatud teenustepakett ja infrastruktuur. Tänu sellele jõuavad saadetised mugavalt iga kliendi juurde Baltimaades kõigest 24 tunniga,“ ütleb Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.
Tehing kiirendab laienemist Lääne-Euroopas
Mai lõpus teatas Venipak, et ostis Hollandis e-kaubanduse hulgimüüja Strengholt Entertainment BV, millega ettevõtte ärimudelisse lisandub hulgimüügi e-kaubandus. Ühtlasi avanevad Balti riikide ettevõtetele uued võimalused, et pakkuda oma kaupa Euroopa ja maailma suurimatel e-kaubanduse platvormidel, teatas Venipak.
"See tehing andis meile tõuke Lääne-Euroopasse laienemiseks, eelkõige e-poodidele pakutava täisteenuse (e-fulfillment) osas. Oleme Balti riikides loonud tugeva teenuse ja tunneme, et e-kaubanduse ettevõtted seda väga vajavad. Seetõttu soovime seda laiendada teistesse riikidesse ja samal ajal aidata oma klientidel kasvada. Lisades Strengholt Entertainment BV struktuuri logistikakanalid, saame pakkuda oma klientidele - ettevõtetele ja lõppklientidele - kiiret kauba kohaletoimetamist olenemata nende asukohast. Kiire ja kvaliteetne teenindus on täna tarbijate jaoks äärmiselt oluline,“ kommenteerib Venipaki juht.
Balti ettevõtetele tee maailma
Šablinskase sõnul on kliendid pärast tehingut kasutanud Venipaki teenuseid kauplemisel kaubamärkidega nagu Amazon, Allegro, Zalando, Discogs ja teised, aga ka füüsiliste poodidega nagu Aldi, Lidl, Action jne.
„See tähendab, et Venipak hõlbustab klientide toodete jõudmist välisturgudele – USA-sse, Euroopasse, Aasiasse – läbi integratsiooni Amazoni ja teiste kaubandusplatvormide ning tarneahelatega. Samuti tagab e-fulfillment kauba jõudmise kliendile lähemale,“ ütleb ettevõtte tegevjuht.
Juhataja sõnul võtab e-poed koostöös Venipakiga väiksema riski uutele turgudele sisenemiseks.