Oktoobris algab Edelaraudteel asuva Rapla-Lelle lõigu kapitaalremont, mille tulemusel suureneb rongide läbilaskevõime ning sõidukiiruse saab tõsta tulevikus kuni 160 kilomeetrini tunnis.
Oktoobris algab raudteelõigu kapitaalremont
„Raudteelõigu uuendamise esimeses etapis ehk selle aasta sügisel võetakse Rapla ja Lelle vahel vanad rööpad maast ning paigaldatakse uus rööbastee. Aasta lõpuks peab rong saama Lelle ja Rapla jaamade vahele jääval 16-kilomeetrisel lõigul sõita juba mööda uut teed,“ selgitas Edelaraudtee juht Rain Kaarjas.
Tööde käigus vahetatakse välja raudtee pealisehitus, õgvendatakse kõverikke, asendatakse 4 amortiseerunud raudbetoonsilda torusildadega ning 11 amortiseerunud truupi uutega. Kokku rekonstrueeritakse koos jaamateede võrguga 25 kilomeetrit raudteed.
Samuti rekonstrueeritakse 8 raudteeülesõidukohta koos uue automaatse foorisignalisatsiooniga ja ehitatakse uus ooteplatvorm Keava.
Lisaks uuendatakse Rapla ja Lelle elektritsentralisatsioon ja jaamateed, mille raames vahetatakse välja pealisehitus ja paigaldatakse uued pöörmed. Raplas rekonstrueeritakse 3 silda ning Lelle ehitatakse uus ooteplatvorm.
Kapitaalremonti viiakse läbi selle aasta oktoobrist kuni 2025. aasta septembrini. Ettevalmistavad tööd, nagu näiteks liiprite ja rööbaste väljavedu töömaale, algavad tänavu septembris. Tööde põhirõhk langeb 2024. aastasse.
"Paratamatult toovad raudtee rekonstrueerimistööd endaga kaasa ka reisirongiliikluse katkestusi. Planeerime töid aga nõnda, et remont mõjutaks siiski reisiaega ning -mugavust võimalikult vähe,” lisas Rain Kaarjas. Pikim reisirongiliikluse ümberkorraldus on plaanitud ajavahemikku 16.10–06.11.2023, mil reisijaid veavad lõigul asendusbussid.
Projekti maksumus on 30,63 miljonit eurot, millest 18,25 miljonit rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ning ülejäänu ettevõtte omavahenditest. Ehitustöid teostab Go Track.