Teisipäevase Järva Teataja tutvustus

Copy
Foto: Järva Teataja

Teisipäevane Järva Teataja kirjutab:

*Eelmisest nädalast on võimalik Anna külas jälle kütust tankida. Tallinna–Tartu maantee Võõbu ja Mäo vahelise neljarealise kiirtee valmimise järel kinni läinud tankla töötab nüüd automaattanklana ning sealt saab tankida kõiki tavapäraseid kütuseliike.

Anna Kütuse juhataja Raivo Schilf ütles, et esialgu, kui kiirtee kliendid ära viis, ei tahtnud ta üldse enam mingit kütusemüüki teha ja kaalus isegi tankla mahamüümist.

Mida aeg edasi, seda enam tundus talle, et tööjõukuluta võiks tankla siiski edasi tegutseda. Eriti tundsid sellest puudust ümbruskonna elanikud ja talunikud, aga ka kaugemalt tulevad autojuhid, kes liiguvad Tallinna Jõgeva poolt, Roosna-Allikult ja Viisust ning on harjunud Annast läbi sõitma.

Nüüd on automaattankla valmis ning kütust saab sealt osta nii maksekaardi kui ka sularaha eest. Head paremat söögiks ja joogiks saab osta aga seal samas kõrval asuvast kauplusest.

*Kabala koolihoone juures asuv staadion sai sel sügisel eelmise aasta kaasava eelarve toel uue katte ning nüüd veedavad õpilased seal jalutades oma õuevahetunde. Samasuguse uuenduse teeb järgmisel aastal läbi Oisu koolimaja staadion, mis valiti tänavu Türi valla kaasava eelarve üheks võidu­projektiks.

Retla-Kabala kooli direktor Jaanus Roosileht ütles, et Kabala staadioni senine kate pärines aegade hämarusest ja loodus oli selle üle juba ammu võimust võtnud. «See oli klassikalise punase killustikuga staadion, millest kippus rohi läbi kasvama ning pargipoolses servas turritasid raja­katte alt välja puujuured, mis tegi rajal jooksmise suisa ohtlikuks,» lausus ta.

Türi valla kaasavast eelarvest saadud 25 000 euro eest kooriti vana kate ja osa selle alust mulda üles, raja põhi kaeti geotekstiiliga, seejärel tuli killustikukihtidega täide ning kõige peale tumedad graniitsõelmed.

Nüüd veedavad õpilased staadionil oma õuevahetunde kõndides ümber staadioni iga päev poolteist kilomeetrit.

*Järjest talvisemaks muutuvad ilmaolud on veidi muutnud ka igapäevast liikluspilti. Autod on alla saanud talverehvid ning jalg- ja tõukeratastel liikujad kaovad linnapildist. Tänavu suvel esimest korda Järvamaa teedele ilmunud renditõukerataste hooaeg on samuti ümber saanud.

Hoog Mobility OÜ kaasasutaja Holger Ollema ütles, et kuna kaherattaline sõiduk ei ole libedaga turvaline liiklusvahend, siis eemaldab ettevõte tõukerattad tänavatelt esimese lumega. «Tõukerattad jõuavad tänavatele tagasi sama loogika järgi ehk siis, kui lumi ja jää on sulanud ning kergteed on puhtad,» märkis­ ta.

Kollast värvi kaherattalised võtsid kasutajad siitkandist kiiresti omaks. Seda kinnitab ka Ollema. «Hoog võeti Järvamaal vägagi soojalt vastu ja nõudlus oli oodatust isegi tiba suurem,» sõnas­ ta.

Seda kinnitavad ka hooaega kokku võtvad arvud. Ollema sõnul tehti viie kuu jooksul Hoogi tõukeratastega Järvamaal üle 20 000 sõidu ja läbiti ligikaudu 40 000 kilomeetrit. Keskmiselt läbis tõukeratta rentinu sellega kahe kilomeetri pikkuse teekonna ning kasutajate hooaja keskmine hinnang teenusele on viie palli skaalal 4,7 punkti.

*Nädalavahetusel Luksemburgis Strassenis olnud sisemaailmakarika teisel, GT Open etapil osales ka Eesti plokkvibukoondis. Seda vägagi edukalt, sest Lisell Jäätma võitis pronksmedali.

Koondis oli väljas koosseisus Lisell Jäätma, Maris Tetsmann ja Robin Jäätma. Sportlastega oli treenerina kaasas Maarika Jäätma. Vigastuse tõttu pidi võistluselt kõrvale jääma Meeri-Marita Paas.

Eestlased näitasid tugevaid tulemusi juba kvalifikatsioonis, kus Robin Jäätma tuli 594 punktiga 73 mehe seas kaheksandale kohale. Lisell Jäätma lõpetas kvalifikatsiooni 589 punktiga neljandal kohal ja isikliku rekordi lasknud Maris Tetsmann 46 naise seas 585 punktiga kuuendal kohal. Kõik kolm sportlast alistasid oma vastased 1/16- ja 1/8-duellides ning pääsesid veerandfinaalidesse.

Märksõnad

Tagasi üles