Tehasest kostvatele kõvadele kärgatustele katsutakse panna piir

Copy
Hiiglaslik tehas on täis roostevabast terasest torusid, mida mööda liiguvad külm vesi, soe vesi, piim, vadak ja aur. Mitu kilomeetrit torusid majas on, seda ei tea isegi ettevõtte juht Jaanus Murakas. «Kunagi hollandlastega rääkisime sel teemal. Nad arvasid, et torudega jõuaksime Paidest Hollandisse ja juhtmetega Paidesse jälle tagasi,» ütleb ta.
Hiiglaslik tehas on täis roostevabast terasest torusid, mida mööda liiguvad külm vesi, soe vesi, piim, vadak ja aur. Mitu kilomeetrit torusid majas on, seda ei tea isegi ettevõtte juht Jaanus Murakas. «Kunagi hollandlastega rääkisime sel teemal. Nad arvasid, et torudega jõuaksime Paidest Hollandisse ja juhtmetega Paidesse jälle tagasi,» ütleb ta. Foto: Dmitri Kotjuh

E-Piim on väga tõsiselt suhtunud Paide elanikke häirinud uue tehase ülerõhuklappidega seotud müra kõrvaldamisesse ja nüüdseks on see minimeeritud. Seadmete hääsestamine ei ole siiski veel päriselt lõppenud ja seetõttu avaldame ettevõtte selgituse.

Kõik kõrgetel rõhkudel töötavate süsteemide kasutamine on reguleeritud rangete reeglitega. Neid reegleid järgides on ka E-Piima auru käitlemise süsteemid ehitatud. Nende nõuete järgi on lisatud auru trassidele ülerõhuklapid, mis peavad avanema, kui rõhk tõuseb trassides ettenähtust kõrgemale tasemele. Kahjuks ülerõhuklapi avanemisel tekib trassist auru väljumisel müra. See on tavaline viis aurutrassid projekteerida ja ehitada, sest alternatiivne lahendus oleks ohtlik ja võiks tuua kaasa olukorra, kus süsteemid (trassid, katel jne) ülerõhu tõttu plahvataksid.

Ülerõhu tekkimist prognoosida on võimatu ja enamuse ajast süsteemide korrektsel töötamisel müra tekitavat klapi avanemist ei teki. Tavaliselt tehased, mis on jõudnud ehitamise faasist tootmise faasi, satuvad taolisse olukorda väga harva.

Kuna E-Piiima Paide tehas on hetkel veel häälestuse järgus, siis võib ette tulla olukordi, kus ülerõhuklapp avaneb. Kõiki neid olukordi analüüsitakse ja vajadusel korrigeeritakse juhtimise süsteeme, et vältida ülerõhu tekkimist. Hetkel on töörõhk viidud madalamaile tasemel, mis töötamiseks on vajalik, mis omakorda on viimasel nädalal viinud avarii olukorrad nullini. Ka juhtimise süsteeme on täiendatud ja nende toimimine on muutunud stabiilsemaks.

Siiski 100% garanteerida ei saa, et üksikuid ülerõhu situatsioone ei teki. Tehas on veel ehituse faasis ja tehnoloogia lisandumisel vajab uus seadmestik häälestamist.

Vabandame tekkinud ebameeldiva olukorra eest ning kinnitame, et tehase meeskond annab endast kindlasti kõik, et minimeerida müra tekitavaid olukordi.

Märksõnad

Tagasi üles