Mida arvad sina: kas eestimaalased eelistavad teel olles hamburgereid või hot dog-e?

Copy
Noor naine autos burgerit söömas.
Noor naine autos burgerit söömas. Foto: Petra Schneider-Schmelzer via www.imago-images.de/imago

Circle K Baltikumi statistika järgi söövad eestimaalased võrreldes teiste Balti riikidega rohkem hamburgereid. Eestis müüakse Circle K teenindusjaamades burgereid 41% rohkem kui Leedus ning 79% rohkem kui Lätis. Üle Baltikumi on aga jätkuvalt populaarseimad juba pea kolmkümmend aastat turul olnud hot dog-id.

“Tanklate teenindusjaamad on muutuva turu ja tarbijate vajadustega hästi kohanenud ning tegemist pole enam pelgalt tankimiskohaga, vaid nüüd ka koht kiireks suupisteks ilma reisimarsruudilt kõrvale kaldumata,” ütles Circle K Baltikumi vanem-tootejuht Kristi Koger.

Kõigis Balti riikides on klientide lemmiktoiduks hot dogid. Suurimad hot dogi sõbrad on aga lätlased, edestades leedukaid 5%-ga. Balti riikidest söövad hot doge kõige vähem eestlased, kes söövad lätlastega võrreldes 41% vähem hot doge. Eestis on teenindusjaamades levinuim valik hot dog kabanossi ning traditsioonilise ketšupi, sinepi ja majoneesi kastmete kombinatsiooniga. Circle K Baltikumi tootejuhi sõnul eelistavad kliendid külmale vahepalale üha enam sooja ning värskelt valmistatud toitu.

Hot dogid on aga populaarsed üle terve Euroopa. Analüütikaportaali Market Data Forecast hinnangul oli Euroopa hot dogi turu väärtus 2022. aastal ligikaudu 13,4 miljardit eurot. Aastatel 2022–2027 prognoositakse selle kasvu jätkumist, ulatudes 2027-ks aastaks 14,4 miljardi euroni.

“Meie, Eesti, teenindusjaamad müüvad hot doge juba aastast 1996, seega on teatud tarbimisharjumused, näiteks eelistused teatud kastmete, saia või vorsti suhtes, juba välja kujunenud. Prantsuse stiilis kinniste hot dogi saiade populaarsus on ilmselt tingitud mugavusest – seda saab süüa ühe käega. See tähendab, et kiire eluviisiga ning teel olles saavad inimesed mugavalt kõhu täis ning muretult teekonda jätkata,” rääkis Koger.

Eestis süüakse hamburgereid rohkem kui mujal Baltikumis

Circle K Baltikumi vanem-tootejuht Kristi Koger tõi välja, et Eesti eristub ülejäänud Baltimaadest armastusega burgerite vastu. Nimelt müüakse neid Eestis 41% rohkem kui Leedus ning 79% rohkem kui Lätis.

“Burgerid on kujunenud üheks populaarseimaks kiirtoiduvalikuks – neid leidub pea igas maailma nurgas ning koostisosade lai valik võimaldab ka kõige nõudlikumal sööjal leida endale meelepärase maitse,” ütles Koger.

Eestimaalased on liidrid ka küpsetiste kategoorias – erinevaid soolaseid ja magusaid saiakesi söödi mullu Eestis 28% rohkem kui Lätis ja 38% rohkem kui Leedus. Pagaritoodete lembus on kooskõlas Euroopa trendidega – 2022. aastal tarbiti Euroopas 69,5 kilogrammi teraviljatooteid. Andmeanalüütikaportaal Statista prognoosib, et seniste trendide jätkudes tarbivad eurooplased 2028. aastal eeldatavasti umbes 78 miljonit kilogrammi teraviljatooteid.

Koger juhtis tähelepanu ka sellele, et kuigi tortillasuupisted pole Baltikumi klientide seas veel nii populaarsed kui teised soojad toidud, meeldivad külastajatele eelkõige klassikalised tortillad ning wrapperid ehk burgerid tortillarullides.

"Selline toit näeb välja huvitavam ja on tervislikum alternatiiv,” selgitas Koger toiduvalikuid. “Kuigi paljud külastajad eelistavad magusaid küpsetisi või burgereid, on väga populaarne ka piirkondlik köök koos friikartulite ja pelmeenidega, mida eestlased ostavad oluliselt rohkem kui lätlased või leedulased," rääkis Koger.

Tagasi üles