“Tanklate teenindusjaamad on muutuva turu ja tarbijate vajadustega hästi kohanenud ning tegemist pole enam pelgalt tankimiskohaga, vaid nüüd ka koht kiireks suupisteks ilma reisimarsruudilt kõrvale kaldumata,” ütles Circle K Baltikumi vanem-tootejuht Kristi Koger.
Kõigis Balti riikides on klientide lemmiktoiduks hot dogid. Suurimad hot dogi sõbrad on aga lätlased, edestades leedukaid 5%-ga. Balti riikidest söövad hot doge kõige vähem eestlased, kes söövad lätlastega võrreldes 41% vähem hot doge. Eestis on teenindusjaamades levinuim valik hot dog kabanossi ning traditsioonilise ketšupi, sinepi ja majoneesi kastmete kombinatsiooniga. Circle K Baltikumi tootejuhi sõnul eelistavad kliendid külmale vahepalale üha enam sooja ning värskelt valmistatud toitu.
Hot dogid on aga populaarsed üle terve Euroopa. Analüütikaportaali Market Data Forecast hinnangul oli Euroopa hot dogi turu väärtus 2022. aastal ligikaudu 13,4 miljardit eurot. Aastatel 2022–2027 prognoositakse selle kasvu jätkumist, ulatudes 2027-ks aastaks 14,4 miljardi euroni.
“Meie, Eesti, teenindusjaamad müüvad hot doge juba aastast 1996, seega on teatud tarbimisharjumused, näiteks eelistused teatud kastmete, saia või vorsti suhtes, juba välja kujunenud. Prantsuse stiilis kinniste hot dogi saiade populaarsus on ilmselt tingitud mugavusest – seda saab süüa ühe käega. See tähendab, et kiire eluviisiga ning teel olles saavad inimesed mugavalt kõhu täis ning muretult teekonda jätkata,” rääkis Koger.
Eestis süüakse hamburgereid rohkem kui mujal Baltikumis
Circle K Baltikumi vanem-tootejuht Kristi Koger tõi välja, et Eesti eristub ülejäänud Baltimaadest armastusega burgerite vastu. Nimelt müüakse neid Eestis 41% rohkem kui Leedus ning 79% rohkem kui Lätis.