Järvamaal panustatakse kõvasti turimistöösse

Järva Teataja
Copy
Järvamaa silt
Järvamaa silt Foto: Dmitri Kotjuh

Järvamaa on teinud möödunud aasta jooksul märkimisväärseid samme turismiarenduse ja -turunduse vallas, kajastades kohalikke edulugusid, suurendades Järvamaa nähtavust ja osaledes erinevatel üritustel.

Alates jaanuarist 2023 alustas tööd Kesk-Eesti DMO (Kesk-Eesti turismiarendusorganisatsioon), mille koosseisus on ka Visit Järva. Kesk-Eesti DMO on Viljandimaal, Järvamaal, Tõrva vallas ja Põltsamaa vallas turismi arendamiseks loodud koostööformaat. Aasta alguses kinnitati Järvamaa turismistrateegiline tegevuskava aastani 2030, seades selge suuna piirkonna turismi arendamiseks.

Jaanuaris andis roheliste sihtkohtade ülemaailmne võrgustik Green Destinations teada, et Kirna tulbiväljade kohta esitatud edulugu on maailma viie parima kogukonnaloo hulgas. Augustis esitati uus edulugu Türi kogukonnamajast ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas.

Järvamaa panustab kestlikkusele, osaledes Green Destinations võrgustiku tegevustes. Augustis kinnitati maakond uuesti hõbetaseme vääriliseks. See on maakonnale suur tunnustus, sest Eestis on Rohelise Sihtkoha märgise omanikeks veel vaid Tartu, Lahemaa, Rakvere, Pärnu, Saaremaa ja Hiiumaa. Peale septembris toimunud ülemaailmse Green Destinations konverentsi sai rahvusvaheline seltskond osalejaid tutvuda Järvamaal Eesti piimandusmuuseumi ja kohvik-restoga Ajatu.

Veebruaris osalesid Järvamaa turismi- ja toitlustusettevõtjad aktiivselt Tallinnas toimunud olulisel turismimessil Tourest 2023. Järvamaa esitles end esmakordselt tunnuslausega "Järvamaa on lähedal", tuues esile piirkonna ligipääsetavuse, hingeläheduse ja mitmekesisuse. Messiks valmisid Järvamaa turismikaart ja sündmuste kalender. Menukas kaart sai kordustrükid juunis ja detsembris.

Visit Järva hoiab oma digikanaleid - kodulehte ja sotsiaalmeedia kanaleid, värskena, pakkudes turistidele olulist digiteavet ja reisiinspiratsiooni, ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi operatiivinfo tarvis.

Visit Järva kodulehele loodi uus alamleht kaugtöökohtade võrgustikust, mis võimaldab puhkuse ja reisimise ühendada kaugtööga ning neid võimalusi Järvamaal tutvustada külastajatele.

Esmakordselt toimus sotsiaalmeedias suur kampaania "Sügisel Eestimaa südames", mis jõudis väljaspool maakonda lausa 280 000 vaatajani. Koostöös Järvamaa Leader piirkondadega ilmusid ajaleht Postimees erilehed "Sel aastal puhkan Eestis" suve-eri ja talve-eri. Koostöös Postimees digilehega ilmus detsembris online reklaam "Mida teha Järvamaal?".Suve hakul valmis Kesk-Eesti DMO turundustiimi ideede ja kogutud info kohaselt artikkel matkaautode peatumiskohtadest Kesk-Eestis, mis tõlgiti soome keelde ning jagati põhjanaabrite huviühingu uudiskirja, suurendades piirkonna nähtavust naaberriigis. Sauna-aasta puhul koguti suvel kokku info Kesk-Eesti erilisematest saunadest ning ilmus vastava teemaline artikkel kõigil Kesk-Eesti sihtkohtade kodulehtedel. Kord alustatud sari "Imetledes Järvamaad" Visit Järva koduleheküljel sai järje portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest kohvik-restost Ajatu ja Emmeliine kohvikust.

Augustis tõi arendusorganisatsioon Eesti reisikorraldajad vaatama Kesk-Eesti uusi turismiobjekte, et nad oleksid piirkonnaga paremini kursis ja Kesk-Eesti uued objektid leiaksid koha külastusprogrammides.

Lisaks toimusid kaks tootetutvustusreisi SA Järvamaa meeskonnale, mille käigus külastati Järvamaa turismiuusikuid alates Kriileväljalt kuni Puhta vee teemapargini.

Kesk-Eesti DMO korraldas mitmeid koolitusi ja konverentse, mille eesmärk oli tõsta piirkonna turismiasjatundjate pädevust: Pane Google enda kasuks tööle, Andmekaitse ABC, Canva koolitus algajatele, Sotsiaalmeedias lühivideote tegemise koolitus. Oktoobris toimus Kesk-Eesti DMO eestvedamisel esimene Kesk-Eesti turismikonverents Põltsamaal “Mis värvi on turism?”, kus oli 70 osalejat. Mais kuulutati välja kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi, milles oli kohti vaid kümnele ettevõtjale. Järvamaalt osales selles neli ettevõtet ja programmi läbis kolm ettevõtet: Eesti Piimandusmuuseum SA, Kilplaste Teemapark OÜ ja Hindreku turismitalu OÜ.

2023.aasta oli Visit Järva jaoks taaskord väga töine, inspireeriv ja saavutusterohke. Esimene aasta Kesk-Eesti DMOs tõendas, et ühiselt piirkonna turismiatraktsioonide laiemale avalikkusele tutvustamine, piirkonna nähtavuse suurendamine ning kohaliku majanduse edendamine on mitte ainult võimalik, vaid ka väga tulemuslik. Koostöö tähendab kõige olulisema ressursi – teadmiste ja oskuste – jagamist ja rakendamist ühise eesmärgi nimel. Järvamaa jätkab ühistegevusi soovitud suunas üheskoos ettevõtjatega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles