Mõedakal 27. jaanuaril peetava Viru-Maratoniga antakse avalöök tänavusele Estoloppeti rahvasuusatajate sarja hooajale. Spordisündmuse rada on täies ulatuses hooldatud ja sõidetav juba mõnda aega ning ootab talvesõpru uudistama.
Viru-Maratoni rada on täies pikkuses sõidetav
Marsruudi koostas Mart Suursu, kes vastutab ka selle lõpptulemuse eest, kuigi rajamasina rooli keeramise usaldab kolleegile. “Minu ülesanne on vaadata, kust täpselt maratoni- ja poolmaratoni rajad kulgevad ning need siis vastavalt maha märkida. Tänavu saadame maratonidistantsi valinud rahvasportlased looduslikult mitmekesisele 14 km pikkusele ringile, mis on korralikult markeeritud ja mida tuleb läbida kolmel korral,” avaldab Suursu.
Rajamasina töö teeb ära Mõedaka terviseradade põhiline meister Rene Metsla, kelle õlul on ka kokkulepped maaomanikega. “Aitäh kõikidele, kes meid oma metsa ja põldudele lubavad,” tänab Suursu kohaliku kogukonna liikmeid.
Kui metsa vahel on rada nii lai kui maksimaalselt võimalik, siis põldudel on selle laiuseks vähemalt kuus meetrit. “Rajakatte paksus on momendil läbivalt pea 20 sentimeetrit, mõnel lõigul veidi vähem. Pikale distantsile tasub minna sõitu ja kohalikus looduspargis valitsevat talvevõlumaad nautima. Poolmaratonile minejatele tahan rõhutada, et rada kulgeb suuremalt jaolt põldudel, on pigem leebe iseloomuga ning kõigile jõukohane,” lisab Suursu.
Viru-Maratoni peakorraldaja Tarmo Kärdi orkestreerib suusasündmust iseseisvalt juba teist hooaega järjest. Talle endalegi väikeseks üllatuseks lähevad ettevalmistustööd kenasti. “Oleme oma tegemistega üle ootuste kaugele jõudnud,” tõdeb ta, “kõik on kontrolli all.”
Kõige suuremaks väljakutseks on olnud plaanide koostamine. “Eelmisel aastal ei osanud ma lihtsalt väga paljude asjade peale tullagi. Sel korral on plaanid tehtud võimalikult detailseks ning kirjalikul kujul tiimidel käes. Olen kogemustest õppinud,” lisab Kärdi reipalt.
“Korraldajate põhituumiku moodustavad koos minuga Tanel Uudeberg, Merike Mumme ja Mart Suursu, siis sündmuse päeval tuleb kogukond meile appi ning maratoni aitab läbi viia pea poolesajapealine vabatahtlike tiim,” ütleb ta.
Erinevad rollid hõlmavad näiteks nii turvalistust, parkimist, võistluskeskuse ehitust, osalejatele stardimaterjalide väljastamist, nende juhendamist, rajal teenindamist ning vajadusel meditsiinilise abi pakkumist. “Tasuline parkla, mis on spordikeskuse kõrval, mahutab kuni 80 sõidukit. Ülejäänud aladele, mis on tähistatud ning kus asuvad ka parkimiskorraldajad, saab oma auto parkida tasuta. Subarud pargivad spordikeskuse kõrval ka tasuta, seda tänu koostööle Mariine Autoga,” rõhutab Kärdi.
MINI Estoloppeti rada märgitakse maha Mõedaka spordikeskuse staadionile. Sel korral saavad lapsevanemad ise otsustada, kas saata pere noorimad talvesõbrad 400 m või 1500 m distantsile. “Laste eelnev suusakogemus on erinev, laseme peredel vastava valiku ise teha. Osalustasu selle eest ei küsita, kõik sõidavad stardinumbri all 1 ning finišis ootavad üllatused,” lubab Kärdi.