Reedel ja laupäeval sõideti Lätis Aluksnes Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024.a. avaetapp. Rally Alūksnele said stardi 88 võistluspaari, kellest Eesti meistrivõistluste punkte hakkasid püüdma 48.
Järvamaa rallisõitjad võtsid Lätis toimunud võidukihutamist Rootsi MM-ralli ettevalmistusena
Avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhtisid võistlust koduteedel sõitnud Emils Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kelle edu Patrick Enok / Silver Simm (Ford Fiesta Rally3) ees oli 5,69 sekundit. Laupäeval jätkus võistlus kaheksa kiiruskatsega ja kui reedel jagasid katsevõidud võrselt Blūms / Eglītis ja Martynas Samsonas / Ervinas Snitkas (Hyundai i20 VRT), siis teisel võistluspäeval olid leedukad parimad kolmel korral ja läksid Rally Alūksne viimasele katsele vastu 8,2 sekundilises eduseisus. Hooaja avavõistluse viimane sõna jäi Blūms / Eglītisele, kes võtsid ralli kolmanda kiiruskatse võidu 8,83 sekundilise eduga, mis tähendas ralli kokkuvõttes üldvõitu vaid 0,63 sekundilise eduga. Lisaks hooaja esimesele etapivõidule kuulus Blūms / Eglītisele ka EMV1 ja EMV5 klasside võidud. Eestlastest lõpetasid hooaja avaetapi parimal kohal Enok / Simm, kes kaotasid võitjatele kümne sõidetud katse järel 29,84 sekundiga. Eestlastele kuulus Läti teedel sõidetud etapil ka klassivõit EMV3 arvestuses.
„Siht oli lõpuni tulla ja ennast piisavalt mugavalt autos tunda ning loomulikult ka nii klassis, kui ka absoluutarvestuses kõrget kohta püüda. Mingeid erilisi suuri ootusi polnud, pigem oli, et hakkame vaikselt panema ja vaatame kuidas välja tuleb. Lõpuks tuli välja päris hästi, kui välja arvata neljas ja kuues katse, mis ei õnnestunud, kuid üldiselt oli üsna stabiilne ja rütm oli hea. Polnud päeva alguses nii eest enne startinud ja oli veidi harjumatu, aga kui sai tunde kätte, siis sujus kõik hästi. Rahulikult võtta ei saanud ja hoidmist polnud. Koguaeg oli tempo peal ja on hea, kui sul on konkurent, kes sama autoga sul pinget peal hoiab, et ei muutuks uimaseks ja ei hakkaks vigu tegema. Rometiga (Jürgenson) oli väga äge neid katseid nulli sõita ja loodan, et meie klassi tuleb veel võistlejaid juurde,“ võttis Enok hooaja avaetapi kokku.
Eesti meistrivõistluste absoluudi kolmas ja EMV3 klassi teine koht kuulus võistluspaarile Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3), kes valmistusid Läti teedel Rootsi MM-ralliks. Esimest korda talvistes oludes võistelnud mehed tegid laupäeva avakatsel spinni, kuid kogusid siis katse katselt kiirust ja võitsid lõpuks neist kaks. Ralli lõpuks jäid nad ralli võitjatest maha 40,52 sekundiga.
„Idee siia tulli oli puhtalt Rootsi MM-ralli ettevalmistus. Üks asi on test, teine ralli enda kogemus. Ma usun, et väga edukas ja suutsime erinevaid asju proovida ja sain ise ka erinevaid sõidustiile ja variante proovida. Olid väga tugevad konkurendid ka täna olemas. Patrick ja Silver tegid väga kõva tööd, palju õnne neile! See oli mul üldse esimene kord lumel sõita. Esimesel päeval oli keeruline pimedas sõita ja olud olid ka keerulised. Ütleme, et kui lund oli palju esimestel läbimistel, siis just sellistes oludes oli keeruline parimat rütmi leida, kuid kui tee puhastus ja oli rööbas, siis oli lihtsam rütmi leida,“ võttis Jürgenson hooaja avavõistluse kokku.
Blūms / Eglītis, Enok / Simm ja Jürgenson / Oja moodustasid ka klassi EMV1 Rally Alūksne TOP3.
EMV2 klassi parimad olid lumistel Läti teedel reedel teistele teed puhastades aega kaotanud ja õiget sõidurütmi kuni ralli lõpuni otsinud Priit Koik / Kristo Tamm ((Škoda Fabia Rally2 evo).
„Eile oli algus hea kompamine ja saime enda jaoks suhteliselt hea aja, kuid teisel katsel suretasime stardis auto välja ja sealt kadus rütm ja tuli päris suur kalender. Kui laupäeva analüüsida, siis me kaotasimegi oma kiiruse esimesest katsest ära ja ei saanudki seda päeva lõpuks kätte. Ma tean milles on viga, kuid ma ei suutnud oma kiirust üles leida ja realiseerida. Eesti meistrivõistluste arvestuses tulime küll esimeseks, kuid palju selle kaalu on, sest kaotasime ka noortele. Oleme küll koha ja punktid kätte saanud, kuid minu jaoks pole sellele väärtust, mis ta olla võiks. Oleme finišis ja nagu ma olen ka varasemalt korduvalt öelnud siis talvega on mul alati raskuseid olnud ja nii vist jääbki, et kuidas sa seda „vana hobust“ ikka ringi õpetad. Ootame kevadet,“ võttis Koik hooaja avaetapi sündmused kokku.
EMV2 klass teine koht Türgi - Hispaania ekipaažile Kerem Kazaz / Alba Sánchez González (Ford Fiesta Rally2) +1.54,03 ja kolmas Ukraina – Eesti ühisekipaažile Serhii / Potiiko Sergey Larens (Škoda Fabia Rally2-Kit) +3.55,82.
Nagu eelpool mainitud, siis EMV3 klassi kaks parimat olid Enok / Simm ja neile 10,68 sekundiga kaotanud Jürgenson / Oja. Klassi kolmas koht poolakatele Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach (Ford Fiesta Rally3) +2.42,89.
EMV4 arvestuses ei olnud Läti teedel vastast võistluspaarile Jaspar Vaher / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4), kelle edu Estonian Junior Challenge arvestuses hooaja avaetapi võitnud Joosep Planken / Taavi Lassmann (Ford Fiesta Rally4) ees oli 26,79 sekundit. Klassi kolmas koht Karl-Markus Seile (Peugeot 208 Rally4) ja reedel 22. sünnipäeva tähistanud Martin Leotootsile, kes jäid võitjatest minuti ja 9,14 sekundi kaugusele.
Estonian Junior Challenge avaetapi teine koht võistluspaarile Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4) +53,30 ja kolmas Mark-Egert Tiits / Jakko Viilo (Ford Fiesta Rally4) +1.17,65.
Rally Alūksne EMV5 klassi parimad olid Rally Alūksne võitjad Blūms / Eglītis, kellele kaotasid 1.20,99 Kalvis Blūms / Ralfs Lipstoks (Mitsubishi Lancer Evo VI) ja 3.07,41 Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X).
EMV6 klassis käis kuni eelviimase katseni esikoha heitlus võistluspaaride Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact) ja Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36) vahel, kuid üheksanda kiiruskatse tulekahju sundis Niiemets / Allika katse enne finišit rajaäärde jääma.
Hooaja avaetapi teine koht võistluspaarile Karl Jalakas / Janek Kundrants (BMW M3 E36) +1.13,56 ja kolmas reede liidrina lõpetanud Markus Tammoja / Henri Ääremaale (BMW M3 E36) +2.15,23.
Klassis EMV7 jätsid võidu koju lätlased Madars Dīriņš / Gints Lasmanis. Klassi teine koht Rait Sinijärv / Kristo Galetale +3.43,73 ja kolmas Argo Kästik / Eero Viljusele +4.00,38. Kõik nimetatud võistluspaarid võistlesid Honda Civic Type-R EP3 autodel.
EMV8 klassis startisid ja lõpetasid võistluse kaks võistluspaari, kellest parimad olid Karel Tölp / Karol Pert (Ford Fiesta R2). Klassi teised olid 1.25,45 kaotusega Tiit Keldo / Jaagup Toome (Ford Fiesta R2).
Rally Alūksne 2024 tulemused leiab SIIT
Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaeg jätkub kahe nädala pärast Lõuna-Eesti teedel, kui 2.-3.veebruarini sõidetakse Otepää talveralli.