Saada vihje

Kolme sõiduki kokkupõrge tõi kaasa enam kui 100 000-eurose kahju

Copy
Eurod
Eurod Foto: Arvo Meeks

PZU Kindlustuse lõppenud aasta suurim, enam kui 100 000-eurone kaskokindlustuse kahjujuhtum leidis aset Pärnumaal, kus põrkasid kokku kaks veokit ja sõiduauto. Kokku sai PZU Kindlustus läinud aastal ligi 14 000 teadet kaskokindlustuse kahjujuhtumitest.

 

Suurim kaskokindlustuse kahjujuhtum leidis aset 13. septembri hommikul Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Saugas, kus Tallinna suunas liikunud haagisega veoauto Volvo kaldus vastassuunavööndisse ja põrkas kokku vastu tulnud haagiseta veokiga Scania, mille järel liikunud sõiduauto Škoda sai löögi teele külili vajunud haagiselt. Kiirabi viis sündmuskohalt haiglasse Volvot juhtinud 26-aastase mehe, Scaniat juhtinud 62-aastase mehe ning Škodas olnud 48-aastane mehe ja 16-aastase tüdruku. Kõik sõidukite juhid olid kained. Antud kahjujuhtumi summa oli suurem kui 100 000 eurot.

„Kõige suuremad kaskokahjude juhtumid ongi reeglina seotud liiklusõnnetustega juhtudel, kus liikluskindlustus kahjusid ei kata, nagu juhtumid, kus sõiduki juht on ise õnnetuse põhjustaja või toimub kokkupõrge näiteks metsloomaga,“ rääkis PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv. „Näiteks leidis juuni lõpus aset juhtum, kus sõiduauto sõitis pimedal ajal otsa metsseale, mille tõttu tekkis ligi 30 000-eurone kahju.“

Lõppenud aastal PZU Kindlustusele laekunud kaskokindlustuse kahjujuhtumite kogusumma ulatus üle 18,7 miljoni euro, aasta varem oli kahjujuhtumite kogusumma enam kui 19,3 miljonit eurot.

Kõige rohkem kaskokindlustuse juhtumeid on seotud sõidukite esiklaasidega. „Kui vastu auto esiklaasi on lennanud kivi ja see on saanud täkke, siis ei pea klaasi alati välja vahetama, sest sageli saab selle ka ära parandada,“ märkis Järv. „Ligemale 90% juhtumitest, kus esiklaas on tulnud välja vahetada, algaski mõra justnimelt täkkest, sest parandamata täkked arenevad aja jooksul mõraks.“

Esiklaasi parandus läheb keskmiselt maksma alla 100 euro, esiklaasi vahetus aga keskmiselt 600 eurot. „Klaasi parandamine on võrreldes vahetusega kindlasti keskkonnasäästlikum, sest tekib oluliselt vähem jäätmeid ja väheneb ka vajadus uute klaaside tootmise järele,“ sõnas Järv. PZU Kindlustus ja Carglass on klaasiparanduste läbi koostöös suutnud vältida üle 7 tonni prügi tekkimist ja vähendanud meie süsiniku jalajälge 23,7 tonni võrra. „Lõppude lõpuks on esiklaasi parandamine ka kliendile rahaliselt soodsam, sest paranduse puhul omavastutust ei kohaldata,“ lisas Järv.

Eelpool mainitud põhjustel tasubki igal autoomanikul lisaks kohustuslikule liikluskindlustusele osta oma autole ka kaskokindlustus, sest lisaks liiklusõnnetustele ja klaasikahjudele aitab see ka näiteks juhul, kui auto ette satub ootamatult loom või lind, kui autole kukub tormituules murdunud oks või puu, tugeva tuul lööb parklas autoukse hooga vastu teist autot või kukub näiteks talvel maja katuselt autole jääkamakas. „Üks oluline kaskokindlustuse pluss on ka ööpäevaringne autoabi,“ lisas Järv.

Vastupidiselt levinud arvamusele on kaskokindlustust võimalik vormistada ka autole, mille liisinguperiood on lõppenud, mis on ostetud ilma liisinguta või mis on juba veidi vanem. „PZU Kindlustus võimaldab kaskokindlustusega kindlustada kuni 20 aasta vanuseid autosid, seega on võimalik kaskokindlustust saada sisuliselt kõigile igapäevases kasutuses olevatele autodele,“ rääkis Järv.

 

 

Tagasi üles