Jalgsi ja ühistranspordiga liikujaid on üha vähem

Copy
Kõrveküla kergliiklustee meelitab rattureid ja rulluisutajaid, kes naudivad kiiret sõitu. Teel jalutajad võivad aga tähelepanematusest neile ette jääda ja ohtlikke olukordi põhjustada.
Kõrveküla kergliiklustee meelitab rattureid ja rulluisutajaid, kes naudivad kiiret sõitu. Teel jalutajad võivad aga tähelepanematusest neile ette jääda ja ohtlikke olukordi põhjustada. Foto: Margus Ansu

Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühtlasi kasutatakse ühistransporti vähem ja autoga sõidetakse rohkem, selgitas statistikaamet.

Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva märkis, et suurem osa inimesi käib tööl kas jalgsi, ühissõidukiga või oma autoga. Kui 20 aastat tagasi oli nende kolme liikumisviisi osakaal enam-vähem võrdne, siis nüüdseks on vahekorrad tugevasti muutunud. Jalgsi tööl käijate osatähtsus on vähenenud 27,3 protsendilt 14,6-le.

"Ka ühistranspordi osas näeme tugevat langust. 2003. aastal käis ühistranspordiga tööl 29,9 protsenti inimestest, 2023. aastal tegi seda 17,8 protsenti. Ühes jalgsi ja ühistranspordiga tööl käijate arvu vähenemisega on kasvanud seda teekonda isikliku autoga läbinute hulk: kui 2003. aastal käis isikliku autoga tööl 25 protsenti inimestest, siis mullu tegi seda 46,9 protsenti. Seejuures on isikliku autoga tööl käivate naiste osakaal viimase 20 aasta jooksul kasvanud meestest rohkemgi," ütles Vassiljeva.

Tagasi üles