Pank: hoiatage oma lähedasi levivate pettuste eest

Copy
Sümbolfoto illustreerimaks telefonipettuse ohvriks langenud eakat.
Sümbolfoto illustreerimaks telefonipettuse ohvriks langenud eakat. Foto: Madis Veltman

Swedbank palub elanikel hoiatada oma lähedasi ja tuttavaid kahtlaste kõnede, e-kirjade ja sõnumite eest, kuna petukõnede ja kelmuste arv on viimasel ajal hüppeliselt kasvanud.

“Palume kõigil olla äärmiselt tähelepanelikud võõrastelt numbritelt tulevate kõnede osas. Tuletame meelde: ükski pank, mobiilsideoperaator või riigiasutus ei küsi inimestelt telefonikõnes salajasi isikuandmeid ega PIN-koode,” rõhutas Swedbanki finantskuritegude tõkestamise divisjoni juht Raul Vahtra.

Näiteks veebruaris sai Tallinna elanik kõne end Swedbanki turvatöötajana esitlenud kelmilt, kes väitis, et inimese nimele tahetakse võtta laenu. Seejärel sai ta kõne libapolitseinikult, kes ütles, et politsei on asjaga kursis, kuid olukorra lahendamiseks peab inimene sisestama PIN-koodid. Nii kaotas ohver kokku 15 000 eurot.

Tagasi üles