Saada vihje

Kaksikud vuravad rekaga mööda Euroopat

Koroteri OÜ ja suusaperekond Kaasikud esitlesid uhkete reklaamidega külmikhaagist Järva-Jaanis nädalavahetusel olnud laadal. Foto: Dmitri Kotjuh
Copy
  • Reklaami abil otsitakse sponsoreid
  • Reka sõidab paljudes Euroopa riikides
  • Ettevõte toetab kohalikke sportlasi

Nädalavahetusel esitlesid Järvamaa suusakaksikud Kaidy ja Keidy Kaasiku ning Järva-Jaani transpordiettevõte Koroteri OÜ külmikhaagist, mille külgedel ilutsevad tüdrukute pildid teadaandega, et nad on teel 2026. aasta taliolümpiamängudele. Suur reka hakkab sõitma Euroopa teedel ning sellisel kujul pole teadaolevalt end varem reklaaminud ükski Euroopa suusasportlane.

Idee sündis kaksikute isa ja treeneri Reimo Kaasiku selgitusel kevadel spontaanselt Koroteri esindajatega kohtudes. «Aprillis käisime mõtte välja Kaidy ja Keidy sponsoritele ning mõte meeldis kõigile,» lausus ta.

Et aeg tiksub armutult olümpiamängude poole, tuli kiiresti tegutseda ja poolteise kuuga oligi reka hiiglaslikuks liikuvaks reklaamiks kujundatud.

Kaasiku sõnul on ta samasuguseid rekasid näinud Norra ja Rootsi määrdemeeskonna käsutuses. «Norralastel on tava, et kõikide koondislaste näod, keda hooldemeeskond teenindab, kleebitakse auto külgedele. Personaalseid reklaame pole küll kellelgi olnud,» lausus ta.

Kaidy ja Keidy Kaasiku on varemgi laiemalt tähelepanu saanud, sest on tippspordis õlg õla kõrval edasi rühkivad kaksikõed. Nüüd panid nad selle seiga enda kasuks tööle.
Kaidy ja Keidy Kaasiku on varemgi laiemalt tähelepanu saanud, sest on tippspordis õlg õla kõrval edasi rühkivad kaksikõed. Nüüd panid nad selle seiga enda kasuks tööle. Foto: Dmitri Kotjuh

Suusatajate hooldemeeskonnad liiguvad rekaga võistluselt võistlusele ega reklaami sportlasi laiemalt. «Koroteri reka ei hakka suusatajatega võistluseid mööda ringi sõitma. Auto teeb Euroopa teedel oma tavapäraseid tellimussõite. Meie eesmärk on püüda laiemat tähelepanu reka külgedel ilutsevate reklaamidega ja leida kaksikutele sportlastee jätkamiseks juurde sponsoreid,» selgitas Reimo Kaasiku.

Seda teevad nad oma seniste Eesti toetajate abiga, kes panid reka kujundamisele õla alla. Endrus Arge ettevõttest Silen­ leidis kiiresti meeskonna, kes kujunduse ära tegi. Külmikhaagise külgedel on lisaks suusakaksikute pildile kauni talvemaastiku taustal ka sponsorite logod ja kodulehekülje skispirit.ee aadress, kust saab sportlaste ja nende teekonna kohta rohkem teavet. «Esialgu mõtlesime teabe edastamiseks kasutada QR-koodi reka tagaküljel, kuid selle mõtte laitis pikaajalise kogemusega kujundaja maha, teades, et koodi kasutamine ei toimi,» lausus­ Reimo Kaasiku.

Sponsoreid juurde on Kaasiku sõnul kaksikutele vaja aga seetõttu, et järgmisest hooajast võistlevad nad täiskasvanute klassis ning on seadnud eesmärgi jõuda sel alal maailmas 15 parima naissportlase hulka. Kindel siht on ka 2026. aasta taliolümpiamängud. «Ambitsioonid nõuavad suuremat treenerite baasi, rohkem treeninglaagreid ja paremat varustust. See kõik on kulukas ja vajame lisarahastust,» ütles ta.

Loomulikult ei istu ka kaksikud Kaidy ja Keidy, käed rüpes, vaid teevad igal vabal hetkel metsa istutades tööd selle nimel, et saaksid jälle paari suuski osta, või küpsetavad müügiks pannkooke, et soetada endale uus auto ühest kohast teise jõudmiseks. «Oleme neid maast madalast töökateks kasvatanud ja see on kasuks tulnud nii spordis kui ka elus,» lausus Reimo Kaasiku.

Kaidy ja Keidy küpsetavad laadal pannkooke, et sporditegemiseks lisaraha teenida.
Kaidy ja Keidy küpsetavad laadal pannkooke, et sporditegemiseks lisaraha teenida. Foto: Dmitri Kotjuh

Külmikhaagise omanikfirma Koroteri OÜ juhataja Priit Seire ütles, et neil on hea meel sel moel kohalikke sportlasi ja kogukonda laiemalt toetada. «Mõte tekkis seoses uute külmhaagiste soetamisega ette­võttele. Opereerime nendega nüüd täitsa ise logistikafirmasid kasutamata. See avas võimaluse pakkuda välja reka tühjad küljepinnad reklaamiks,» selgitas ta.

Tavapärane praktika on Seire sõnul see, et logistikafirmad, kes vedusid korraldavad, panevad autodele oma logod või teevad seda firmad ise. «Koroteril pole vaja ennast Euroopas reklaamida, seetõttu mõtlesimegi hoopis teha midagi heategevuslikul eesmärgil,» sõnas ta.

Priit Seire ütles, et riigid, kus külmikhaagis suusakaksikute reklaamiga ringi hakkab sõitma, on Läti, Leedu, Poola, Saksamaa, Belgia, Holland, Soome, Rootsi, Taani ja võib-olla mõni Euroopa riik veel. «Ma ei kahtlegi, et auto tõmbab palju pilke ning inimesed trükivad kohe omale telefoni kodulehekülje aadressi, et saada teada, kellega on tegu,» ütles ta.

Eriti äge oleks Seire meelest, kui rekal õnnestuks sattuda samasse piirkonda just sel ajal, kui kaksikud on seal võistlemas. «Vot see oleks vägev avaldus teistele sportlastele ja sponsoritele. Võtku eeskuju ja tehku järele, oleksime siis ehk omal moel teerajajaks,» lausus ta.

Suusakaksikute reklaam veoettevõttele lisakulutusi kaasa ei toonud. «Olime sama elevil ja tahtsime asja ruttu valmis saada, nagu suusaperekond ja sponsorid isegi,» ütles Seire.

Küll seab reka külgedel ilutsev reklaam Koroteri roolikeerajatele nõudmise, et määrdunud sõidukiga ringi sõita ei tohi. «Sponsorite logod on seetõttu paigaldatud kabiini poole, sest seal on määrdumine väiksem ja need paistavad paremini silma,» selgitas Seire. «Õnneks on Euroopa teed suhteliselt puhtad ning poripritsmete pärast põskedel Kaidy ja Keidy Kaasiku muretsema ei pea.»

Suusakaksikud ja nende isa Reimo Kaasiku loodavad rekareklaamiga juurde saada uusi sponsoreid.
Suusakaksikud ja nende isa Reimo Kaasiku loodavad rekareklaamiga juurde saada uusi sponsoreid. Foto: Dmitri Kotjuh

Priit Seire ütles, et kaksikud sõidavad sel moel mööda Euroopat vähemalt paar aastat. «Isegi kui nad täidavad eesmärgi ja jõuavad olümpiamängudele, ei näe ma põhjust, miks peaks neid sealt maha võtma,» lausus ta. «Selline reklaam on justkui eeskuju teistele ettevõtetele ja isikutele, näidates, et maanteedel liikuvad rekad on suurepärased reklaampinnad. Kaksikute tuules on meil läbirääkimised juba käimas ka teiste firmadega, kes kahel teisel Koroteri külmikhaagisel end peagi reklaamima hakkavad.»

Tagasi üles