Regionaal- ja põllumajandusminister Piret Hartmanil on hea meel, et huvi taotlusvooru vastu on suur. „Lisaks ühistranspordile on oluline panustada jalgratta- ja jalgteede arendamisse. Kohalikel omavalitsustel on siin parim ülevaade oma elanike vajadustest. Paremate ühendusvõimaluste kõrval on oluline ka inimestele tervislikumate harjumuste võimaldamine,“ kommenteeris minister.
Toetus on suunatud kohalikele omavalitsustele väljaspool Tallinna, Tartu ja Pärnu linnapiirkondi. Projektide hindamiseks ja toetatavate projektide pingerea koostamiseks moodustati hindamiskomisjon, kuhu kuulusid Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi, Transpordiameti ning Eesti Linnade ja Valdade Liidu esindajad. 36 toetusprojekti kaudu lisandub omavalitsustesse üle Eesti kokku 50 kilomeetrit uusi jalgratta- ja jalgteid. Projektide toetuse suurus on vahemikus 60 514 – 500 000 eurot ja nende eeldatav valmimise tähtaeg on hiljemalt 2026. aasta sügiseks.
„Jalg- ja jalgrattateede rajamise taotlusvooru raames sai toetust küsida lisaks jalg- ja jalgrattateede rajamisele ka näiteks jalgrattaparklate, jalgratta- või jalgtee ääres asuva iseteenindusliku jalgrataste, lapsevankrite, ratastoolide, kui ka muude abivahendite jaoks kasutada mõeldud tasuta remondipunktide ehitamiseks. Samuti puhkamiseks mõeldud istekohtade rajamiseks,“ rääkis taotlusvooru läbi viiva RTK elu- ja ettevõtluskeskkonna talituse juhataja Kertu Sepp.
„Nüüd lõppenud taotlusvooru eelarve oli 10 miljonit eurot ja kokku esitati 51 taotlust, millest rahastusotsuse sai 36 projekti. Esitatud projekte hinnati NUTS 3 piirkondade kaupa, mis tähendab, et Põhja-, Kirde-, Kesk-, Lääne- ja Lõuna-Eesti piirkondades moodustusid eraldi pingeread ning nii mõneski piirkonnas sai rahastamisel määravaks hindepunktid kriteeriumidele: rajatava teelõigu potentsiaalne kasutajate arv ning teelõigu ehituse maksumus kilomeetri kohta,“ selgitas Sepp.