Järvamaa rahvaralli viib võistlejad tuntud ralliteedele
Täna sõidetakse maakonna teedel esmakordselt Garaaž Järvamaa rahvarallit.
Võistluste direktor, varasemalt Järvamaa Car Meetingu nime alt autoentusiastide kogunemisi, suvefestivale ja vigursõite teinud Pärt Õlekõrs selgitas, et mõtteid ühe rahvaralli korraldamise osas oli ta mõlgutanud juba aastaid. „Minu onu on Kalle Kruusma ja ka tema kõrval olen rallide korraldusliku poolega ka varem kokku puutunud. Sealt tekkis ka endal ühe rahvaralli korraldamise huvi,” avaldas ta. „Sportralli Paide rally näol on meil juba olemas, nüüd teeme aga rahvasportlastele kruusaralli.”
Eelkirjapaneku põhjal on rahvarallile tulemas 121 osalejat ja see on korraldaja sõnul igati rõõmustav number. Väljas on nii üksikuid sportlassi sõitjaid kui ka hulk rahvarallitajaid. Kuulsamatest tegijatest tõi Õlekõrs välja Urmo Aava, kes on seekord aga oma pojale kaardilugejaks.
Rahvaralli viib osalejad nii Türi valla lõunaossa, Türi ja Paide vahele kui ka Röa kanti. Esimese auto start oli kell 8.33 ja esimene finišeerija peaks selguma kella 16 paiku.
Võistlusel on kaheksa kiiruskatset, neist kolm korduvad. Raja kogupikkuseks on 198 km, lisakatsed moodustavad sellest 30 km. Pärt Õlekõrs kinnitas, et tuleb kiire rahvaralli. „Kaheksast katsest seitsmest saavad autod rattad maast lahti,” lubas ta. „Ühel katsel on vähem hüppeid sees.”
Ühe rahvaralli ettevalmistustöö, sobivate radade saamisest vajalike sponsorite leidmiseni võtab korraldajate sõnul vähemalt aasta.
Rahvaralli nimisponsoriks sai Türi-Allikul asuv kontsertklubi Garaaž. Seal on ka võistluste keskus ja serviceala.
Järvamaa rahvaralli saab läbi laupäeva õhtul Garaažis toimuva peoga. Osalejate autasustamine on kl 20 paiku.
Järvamaa rahvaralli 2024 Eesti meistrivõistluste noorteralli IV etapp klassidele J16 ja J18 ja EAL Karikavõistluste IV etapp.
Olgu öeldud, et rahvarallide tänavune hooaeg algas samuti Järvamaal. Veebruaris sõideti siin Koeru talv nimelist võistlust.
Toona võttis 2WE-VE klassis Koeru talverallil võidu paidelane Sander Mihkels koos kaardilugeja Ivo Aaliga. Meeste võistlusautoks oli Honda Civic ja nad esindasid Mihkels Racing Teami.
Sama team on stardis ka Järvamaa rahvarallil.
Mihkels tunnistas, et on Järvamaa rahvarallit väga kaua oodanud, sest see on kõigile esmakordne ettevõtmine ning sellega ka tingimused võrdsemad. „Auto saime juba nädal aega enne starti valmis ning tehnika on meil väga hea,” hindas ta. „Tunneme et oleme Ivoga ise ka väga heas vormis. Lähme kindlasti maksimumi suruma ja riskima.”
21. septembril toimuv Garaaž Järvamaa rahvaralli viib võistlejad Kesk-Eesti tuntud ralliteedele, kirjutab autosport.ee.
“Enamikku katseid on kasutatud sportrallidel kas hiljuti või kaugemas minevikus,” rääkis võistluse peakorraldaja Pärt Õlekõrs. “Mõistagi on need kohandatud rahvarallide ohutusnõuetele sobivaks. Näiteks, kui teelõik on olnud sportrallil kasutusel ühe pika katsena, siis rahvarallil toimub samal teel mitu katset – kiired lõigud on välja võetud.”
Õlekõrs lisas, et nn tünnirallit tulemas ei ole. “Põikeid ja kiirust piiravad elemente muidugi kasutame, kuid sõitjad saavad nautida teede loomulikke kurve, mitte sõitma ühest šikaanist teise.”
Kogenud korraldaja Kalle Kruusma tõi välja trampliinide rohkuse. “Peaaegu igal katsel on sees selline nukk, kus võistlusauto saab rattad maast lahti. Küll aga oleme paigaldanud takistused nii, et trampliinile saab minna vaid mööda õiget trajektoori ja lõpuks on ju gaasipedaal juhi jala all – kui ei soovi, ei pea hüppama.”
Kruusma sõnul kasutatakse Järvamaa rahvarallil laiemaid kiirust piiravaid põikeid kui mõnelgi teisel võistlusel. “Ohtliku kiiruse võtavad need maha, kuid tee ei lähe nii roopasse kui väga kitsaste ja järskude šikaanide puhul. Muidugi sõltub takistuse laius ka tee laiusest.”
Registreerimine Järvamaa rahvarallile on avatud kuni 16. septembri kell 12.00-ni.
Garaaž Järvamaa rahvarallil on kavas kaheksa lisakatset kogupikkusega 30,22 kilomeetrit, võistluskeskus asub Türi-Allikul ööklubis Garaaž. Võistlus on noorteralli Eesti meistrivõistluste ja EAL rahvaralli karikavõistluste neljas etapp.