Saada vihje

Järvalased võtavad ette Saaremaa ralli

Copy
Esimesest Saaremaa rallist möödub sel novembril 50 aastat. Pika ajalooga võistluse korraldajad loodavad tulevikus leida uut hingamist. Fotol Romet Jürgenson ja Siim Oja 2023. aasta Saaremaa rallil Ford Fiesta Rally3-autoga. Tänavu teevad nad Saaremaal debüüdi Toyota Yaris Rally2-autoga.
Esimesest Saaremaa rallist möödub sel novembril 50 aastat. Pika ajalooga võistluse korraldajad loodavad tulevikus leida uut hingamist. Fotol Romet Jürgenson ja Siim Oja 2023. aasta Saaremaa rallil Ford Fiesta Rally3-autoga. Tänavu teevad nad Saaremaal debüüdi Toyota Yaris Rally2-autoga. Foto: Pille Russi

Sel reedel antakse Kuressaare keskväljakul start 57. Saaremaa Rallyle.

11.-12. oktoobrini Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedel sõidetavale Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge hooaja viimasele etapile registreerus 147 võistluspaari kaheksast riigist. Võistlejaid ootab ees üheksa kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 104 katsekilomeetrit (asfaldil 14%). Ralli kogupikkuseks on 478,79 km. Avapäeval sõidetakse kolm ja teisel võistluspäeval kuus kiiruskatset.

„Võistlejate rivi sai pikk ja äge ning väga positiivne on näha noori proovimas Rally2 autot. Võistlustrass koosneb tänavu suuresti traditsioonilistest Saaremaa katsetest. Esimene päev on asfalti rohkem, kui tavaliselt ning reede õhtul sõidetakse Oriküla katset paarisrajana, mees-mehe vastu. See tähendab, et Kuressaare linna vahel tänavu rallit ei sõideta. Võistluse avamine ja lõpupoodiumi on nagu ikka Kuressaare keskväljakul, kuid autasustamise viime läbi laupäeva õhtul Kuressaare Spordikeskuses ralli järelpeo raames. Ma usun, et tulemas on põnev võistlus,“ sõnas Saaremaa Rally võistluste juht Rasmus Uustulnd koduste meistrivõitluste hooaja viimase etapi eel.

Koduste meistrivõistluste hooaja viimase etapi stardirivi avab kahekordne Saaremaa ralli võitja Egon Kaur, kelle Hyundai i20 VRT auto kõrvalistmel võtab koha sisse Allan Birjukov.

Tänavused juunioride maailmameistrid Paidest pärit Romet Jürgenson / Siim Oja võistlemas Toyota GR Yaris Rally2 autodega, mille valmistab ette RedGrey meeskond.

„Esiteks olen väga tänulik oma toetajatele, et me saame sel aastal Rally2 auto ära proovida ja teha seda omale ikkagi piisavalt tuttaval rallil. See on hea võimalus Rally2 auto kiirusest aru saada, sest järgmine aasta ootab meid WRC2 ees ja siis on sinna lihtsam peale minna. See, et seda teha Eesti meeskonna alt koostöös RedGrey ja LightGrey meeskondadega tundus loogiline. LightGrey on noorte meeskond, mille all Saaremaa sõitmas ka Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk. Tuleb äge võistlus ja ootan juba väga,“ sõnas Romet Jürgenson Rally2 debüüdi eel.Kui EMV2 ja EMV3 klassides on tänavused meistrid juba selgunud, siis klassis EMV4 on veel medalid jagamata ja meistritiitli võimalus veel neljal võistluspaaril, kes kõik ka hooaja viimasel etapil kohal, teiste seas ka Karl-Markus Sei koos oma Paidest pärit kaardilugeja Martin Leotootsiga (Peugeot 208 Rally4).

EMV5 klassis on 57. Saaremaa rallile registreerunud 23 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid. Võistlusnumbri all 33 teeb oma karjääri 34. Saaremaa ralli stardi kahekordne legendaarse võistluse võitja Margus Murakas, kes oli esimest korda kaardilugejana Tehumardi rallil stardis 1983 ja piloodina kolm aastat hiljem. Murakast saab tänavu Tehumardi ja Saaremaa rallil läbi aegade enim starte teinud võistleja.

"Saaremaa ralli on kõige traditsioonilisem, kõige ikoonilisem ralli. Kõige-kõige! Rallil on põnev ajalugu. Saaremaal on olnud - nii Tehumardi kui ka Saaremaa rallil - kõik aastaajad. Me oleme sõitnud seal piikidega lumes, oleme sõitnud täiesti suverehvidega, palavas ja tolmustel teedel, nii et nähtavust polegi. Mul tuleb nüüd 34. Luban, et 35 panen kindlasti,“ meenutas Margus Murakas Rally.ee-le antud intervjuus Saaremaal sõidetud kordi.

Järvakatest leiab Saaremaalt rallilt näiteks veel Rainer Paavel-Tiina Ehrbachi (võistlusautoks Mitsubishi Lancer Evo IX, võistlusklassiks EMV5), Argo Kuutok-Rene Luige (BMW M3, EMV6), Markus Tammoja-Henri Ääremaa (BMW M3, EMV6), Janar Lehtniit-Taavi Otsasoni (Honda Civic Type-R, EMV7) ja Alari Lunts-Kaur Teder (BMW 328, EMV6). (JT)

Tagasi üles