“Me ei saa vaikimisi nõus olla, et Eesti inimene maksab makse rohkem kui teised Euroopa elanikud ning vaba aja veetmise võimalused muutuvad seeläbi enamiku jaoks liiga kalliks. Me ei saa pealt vaadata, kuidas ekspordi suurendamise ja ettevõtluse edendamise asemel tõstab riik pelgalt makse, mitte ei panusta majanduse taastamisse?” sõnas EHRL tegevjuht Killu Maidla. Tegevjuhi sõnul soovitakse “Jätku leiba!” nii Eesti inimestele kui ka riigi majandusele tervikuna, mis on ühiskonna heaolu vaate ja riigi maksulaekumisega otseses seoses.
Lisaks soovitakse aktsiooni raames juhtida tähelepanu sellele, et Eesti turism ei ole kriisidest taastuda jõudnud ja riik loobub läbi maksukeskkonna halvendamise turismitulu teenimisest loovutades selle teistele riikidele. “Kriiside ajal vajab toitlustus- ja majutussektor jätkusuutlikku majanduskeskkonda ning soov “jätku leiba!” annab edasi mõtte, et peame meeles meie igapäevases elus olulist sektorit ning anname neile võimaluse areneda ja konkurentsivõimelise hinnaga teenuseid pakkuda. See toetab mitte ainult sektorit, vaid Eesti riigi konkurentsivõimet tervikuna,” sõnas Maidla.
Praegune majutuse käibemaks on Euroopa keskmine, kuid selle tõstmine 13% peale alates järgmisest aastast teeb Eestist ühe kalleima majutusmaksuga riigi Euroopas. Toitlustussektori käibemaks tõusis juba sel aastal 2% ning tõuseb järgmise aasta jooksul veel sama palju. 24%-lise käibemaksumääraga on Eesti restoranisektor Euroopa keskmisest kogunisti kaks korda rohkem maksustatud. “Külalislahkuse sektor taotleb konkurentsivõimelist majanduskeskkonda, mille oluline osa on maksukonkurents. Ühe lahendusena võiks kaaluda sarnast süsteemi muu Euroopaga, kus toitlustusteenustele on töömahuka ja madala kasumimarginaliga sektori toetamiseks määratud madalam käibemaksumäär,” sõnas EHRLi tegevjuht.