Saada vihje

Paide Gümnaasiumis leiab esmakordselt aset väitlusturniir

Copy
Salto arhitektuuribüroo projekteeritud Paide gümnaasium (sisearhitektuur büroolt Pink) valmis 2021.
Salto arhitektuuribüroo projekteeritud Paide gümnaasium (sisearhitektuur büroolt Pink) valmis 2021. Foto: Tõnu Tunnel

Sel laupäeval, 16. novembril peetakse Paide Gümnaasiumis väitlusturniir, mille taolist pole lähikonnas kunagi varem toimunud. Üritus PG improturniir 2024 toob kokku ligi 70 põhi- ja keskkooliõpilastest väitlejat üle Eesti, kes päeva jooksul peavad argumenteerima erinevatel aktuaalsetel teemadel. Sündmust korraldavad Paide Gümnaasiumi õpilased Lysett Kõnnusaar ja Karola Lee Aasavelt.

Järvamaa esimene kooliõpilaste väitlusturniir koosneb kolmest improvisatsioonilisest väitlusvoorust. Väitlused toimuvad keskkooliformaadis ning neid hindavad kogenud erapooletud kohtunikud. Turniiri kaks parimat meeskonda saavad mõõtu võtta finaalis, mille tarbeks on pandid välja ka väärikad auhinnad. Varasemalt on sarnased sündmused toimunud näiteks Tartus, Pärnus ja Tallinnas, kuid Järvamaal on taoline ettevõtmine esmakordne.

Ürituse eesmärk on laiendada väitlustegevuse võrgustikku, tuues seda lähemale huvilistest Kesk-Eesti õpilastele. Samuti pakub turniir kohalikele noortele võimalust praktiseerida enda hobi mugavalt nende endi kodukohas.

Paide Gümnaasiumi väitlusklubi õpetaja Aili Avi sõnul on ootusärevus enne turniiri suur. “Väitlemise harrastamine aitab õpilastel kriitiliselt mõelda, leida seoseid ning end edukalt väljendada. PG improturniiri toimumine ning Paide Gümnaasiumi osalus Arutleva Kooli pilootprogrammis annavad kindlasti hoogu nende oskuste arengule koolisiseselt,” tähendas Avi.

Õpetaja arvates on suur pluss, et noorte enda huvi on suur. “Väitlus on toonud majja elavat arutelu ja mängulusti. Õppimine muutub ka õpetajate huvi tõttu teema vastu järjest haaravamaks.”

Paide Gümnaasiumi väitlusklubi tegutseb tänavu alles teist õppeaastat, kuid sellegipoolest on nende ridades juba ligi 25 väitlushuvilist õpilast. Klubi eesmärgiks on kasvatada koolisisest väitlustegevust, arendades selle kaudu kohalike noorte loogilist mõtlemist ja eneseväljendusoskust.

Tagasi üles