Saada vihje

Järvamaa jagab koos Harjumaaga kurba statistikat

Copy
Raudteeõnnetus Türi äärelinnas tänavu juunis.
Raudteeõnnetus Türi äärelinnas tänavu juunis. Foto: Türi päästekomando

2024. aastal toimus liiklejatega Eesti raudteedel 6 õnnetusjuhtumit, millest 3 olid sõiduki ja rongi kokkupõrked ülesõidukohtadel. Kokkupõrgetes hukkus 1 inimene. Lisaks toimus 3 otsasõitu inimestele, mille tagajärjel sai 3 inimest vigastada, teatab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).

Kõikidest õnnetusjuhtumitest toimus 1 Järvamaal ning 5 Harjumaal. Seejuures toimus ühel raudteeülesõidukohal 2024. aastal kaks kokkupõrget.

Juunikuus 2024. aastal juhtus raske liiklusõnnetus Järvamaal, Türi vallas, Looritsa raudteeülesõidul. Rongi ja sõiduauto kokkupõrkes hukkus noor mees.

PPA pressiesindaja Martin Raid andis teada, et pühapäeval kell 9.15 sai häirekeskus teate Järvamaal Lokuta külas juhtunud raskest liiklusõnnetust, kus sõiduauto sõitis Looritsa raudteeülesõidul ette reisirongile. "Õnnetuses sai raskelt viga autot juhtinud inimene, kes hukkus sündmuskohal."

Napilt peale õnnetust sündmuskohale jõudnud inimene rääkis, et rong oli sõitmas Türilt Tallinna poole, samamoodi ka sõiduauto BMW oli sõitmas kevadpealinnast Rapla suunas.

Juht oli autos üksinda ja kokkupõrge rongiga toimuski masina juhipoolsesse külge. Seal olid masinal ka suurimad kahjustused.

Kokkupõrge oli sedavõrd tugev, et rong lohistas BMWd mitusada meetrit mööda raudteed edasi.

„Raske leppida. Ta polnud joodik ega midagi. Eelmisel aastal lõpetas gümnaasiumi ja läks vanglaametnikuks õppima,“ rääkis hukkunud noormehest Õhtulehele pereliige.

Lisaks perele, sõpradele ja tuttavatele jääb meest igatsema ka hiljuti aastaseks saanud tütar.

Saatustlikul hommikul oli BMW juht teel sõbra juurde, et too sünnipäevale viia.

Ka Kesk-Eesti jaoskonna välijuht Valdur Mõttus rääkis, et esialgsetel andmetel hakkas BMW juht Lokuta külas ületama Looritsa raudteeülesõitu samal ajal, kui Tallinna suunas liikus reisirong. "Sõiduki ja rongi kokkupõrkes sai raskelt viga BMW roolis olnud 20-aastane mees, kes paraku hukkus sündmuskohal. Sõidukis kedagi teist ei viibinud. Rongis oli õnnetuse hetkel koos vedurijuhiga 40 inimest ja keegi neist viga ei saanud. Raudteeülesõidukohas töötas foor, kuid seal puudub tõkkepuu," selgitas ta.

Mõttus ütles, et kuna rongil pole võimalik kiirelt peatuda, siis peavad teised liiklejad olema raudteed ületades äärmiselt ettevaatlikud ja veenduma enda ohutuses. Raudteel liikuvale rongile teed andes on oluline jääda seisma tõkkepuu või liiklusmärgi ees ning igal juhul tuleb enne raudtee ületamist oodata ära rongi möödumine.

Tagasi üles