Tervisekassa rõhutab, et nende töötajad ei võta inimestega ühendust ega palu telefoni või kirja teel dokumendi PIN-koode või muid isikuandmeid. Kui on kahtlusi pöörduja identiteedi osas, tuleks kõne viivitamatult katkestada ja kirja puhul ühtegi faili mitte avada ega kirjale vastata. Petuskeemi ohvriks langemise korral palume pöörduda politseisse.
Näiteid petukõnedest:
Soodsam visiiditasu: võid saada kõne, kus palutakse Smart-ID või mobiil-ID abil registreerida kohtumine Tervisekassa kontoris või sõlmida otseleping soodsama visiiditasu saamiseks. NB! Tervisekassa ja tervishoiuteenuste osutajad ei võta inimestega ühendust ega paku soodsamat visiiditasu. Visiiditasude kord tuleneb seadusest.
Lõppev ravikindlustus: võid saada kõne või kirja, kus hoiatatakse peagi lõppeva ravikindlustuse eest ja palutakse selle pikendamiseks isikuandmeid, sh Smart-ID või mobiil-ID autentimist. NB! Tervisekassa ei tee selliseid pöördumisi. Ravikindlustuse kehtivust saab kontrollida riigiportaalist eesti.ee või terviseportaal.ee
Soodusravimite hüvitamine: võid saada kõne või kirja, kus märgitakse, et inimesel on saamata teatud summa soodusravimite hüvitist. Küsitakse isikuandmeid, sh isiku autentimist. NB! Tervisekassa ei tee selliseid pöördumisi. Soodusravimite hüvitamine käib automaatselt.
Haigushüvitise maksmine: võid saada kõne või kirja, kus palutakse täiendavaid isikuandmeid haigushüvitise maksmiseks. NB! Kui inimesel puudub haigushüvitise saamiseks õige arvelduskonto, on inimesel võimalik seda ise esitada riigiportaalis eesti.ee, Terviseportaalis või kasutades Tervisekassa kodulehel vastavat blanketti. Tervisekassa ei saa inimese eest andmeid esitada, vaid ainult meelde tuletada arvelduskonto esitamise vajadust!