Sel kuul avatakse osaliselt Mäo möödasõit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna-Tartu maantee Mäo möödasõidu ehitustöid mõjutab kõige enam ilm, kuid vaatamata selle suve mõnele sajusemale päevale, on tööd siiski graafikus. Esimesena annab sellest tunnistust peagi sõiduks avatav uus teelõik Tartu maantee Tallinna-poolses otsas.
Tallinna-Tartu maantee Mäo möödasõidu ehitustöid mõjutab kõige enam ilm, kuid vaatamata selle suve mõnele sajusemale päevale, on tööd siiski graafikus. Esimesena annab sellest tunnistust peagi sõiduks avatav uus teelõik Tartu maantee Tallinna-poolses otsas. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Tallinna-Tartu maantee Mäo möödasõidu teelõik, kus praegu käivad asfalteerimistööd, avatakse osaliselt liikluseks augusti keskpaigas.

Maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu ütles, et Mäo möödasõidu ehitustööd on graafikus ning on lootust, et töödega jõutakse valmis varem kui algul plaaniti.
«Praegu on Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel käimas muldkeha ehitus, Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Tallinna-poolsel osal kuni Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteeni on valmis ehitatud graniitkillustikust alus ja seal on käimas asfalteerimistööd,» lausus Kasesalu.

Ta täpsustas, et avatav teelõik on Tartu maantee Tallinna-poolne kahe kilomeetri pikkune osa, kus avatakse liikluseks uue tee Tallinna-Tartu niit. «Liikluse ümbersuunamine toob kaasa liikluskorralduse muudatuse, kuid päris sulgemisi ja pikki möödasõite väiksemate teede kaudu plaanis ei ole,» ütles Kasesalu.
Mäo ümbersõidu ehitaja Nordecon Infra AS juhatuse liige ja ehitusdirektor Jaanus Taro ütles, et ajaks, mil tee osaliselt avatakse, on teelõigule pandud maha kaks asfaldikihti. Et vältida pealmise kihi ehitusaegset vigastamist ja et selle saaks tõmmata võimalikult pika krundina, pannakse viimane kiht asfalti hiljem.

TEAVE
Mäo möödasõit algab Tallinna–Tartu maantee 85. kilomeetril, mis jääb Kükita ja Tarbja vahele ning lõpeb üle kuue kilomeetri Tartu poole Mäo ja Mäeküla vahel, kus praegu on pikk sirge tee. Uus tee on praegusest 600 meetrit lühem ja sõiduaeg peaks vähenema poolteist minutit.
Uus 6,4kilomeetrine lõik ehitatakse neljarajaliseks I klassi maanteeks koos eraldusribaga.
Lisaks Tallinna–Tartu maanteele ehitatakse Mäo möödasõiduga seoses ka 2,3 kilomeetrit Pärnu–Rakvere maanteed, millest 1,4 kilomeetri pikkune Paide poole jääv osa tuleb neljarealine.
Ehitustööd maksavad 475 400 100 krooni.  

Märksõnad

Tagasi üles