Riik investeerib Järvamaa teedesse

Tiit Reinberg
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kuigi masu on kärpinud kulutusi kõigis eluvaldkondades, käib Järvamaa riigiteedel tänavu suvel vilgas ehitustöö ja valmib aegade kõige kallim teelõik.

2010. aasta läheb Järva tee-ehituse ajalukku kindlasti aastana, mil valmis Tallinna–Tartu maantee Mäo ümbersõit, mis läheb maksma ligi pool miljardit krooni.

2008. aasta lõpul alanud ehitustööd kulgevad Mäos plaanipäraselt ja lõpevad Ida regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Jaan Võsu kinnitust mööda oktoobriks. Teine tähtis tööpaik on Pärnu–Rakvere maanteel Kirna asulas, kus nii Paide kui Türi poolt on tee korras, kuid 1,2kilomeetrine lõik veel tegemata.

Võsu andmetel algas selle lõigu projekteerimine eelmisel nädalal, tööd hakkavad pihta hiljemalt 1. juunil ja lõputähtajaks on pandud 31. juuli.

Võsu ütles, et Kirnas ehitatakse välja kergliiklustee ja rahustatud liiklusega ala, mis tähendab, et Kirna risti tuleb ringristmik.
Kui varem oli tänavu kavas ka Reopalus paarisajameetrine teelõik korda teha, siis Võsu ütlust mööda lükkub see edasi.

Türi vallas on sel suvel kavas veel teinegi suurem teetöö. Võsu täpsustas, et eelmisel aastal on sõlmitud leping Türi–Arkma tee Taikse ja Oisu vahelise 5,5 kilomeetri pikkuse lõigu korrastuseks. Tee saab uue katte ja kõrvale 1,48 kilomeetri pikkuse kergliiklustee.

Tänavu läheb Väätsa prügila läheduses remonti Väätsa–Lõõla–Saueaugu tee 5,1kilomeetrine lõik. Tööd peaksid algama 1. juunil ja lõppema 31. juulil.

Lisaks teedele saab tänavu Järvamaal korda üks sild. Võsu täpsustas, et ettevalmistamisel on Anna–Peetri–Huuksi maanteel asuva Öötla silla ümberehituse riigihange. «Remondi ajaks sild suletakse, ümbersõit on kavandatud läbi Kareda küla,» lisas ta.

Riigimaanteid pinnatakse Järvamaal tänavu 68 kilomeetri ulatuses, mida on Võsu andmetel rohkem kui eelmistel aastatel.
Kui paljud omavalitsused hoiavad kruuskattega teede tolmuvabaks muutmise pealt raha kokku, siis riik teeb oma teedel seda sama palju kui varem.

Võsu jääb viimase riigiteede viie aasta korrastusega rahule ning lisaks praegu alustatud töödele on ka uute ettevõtmiste projekteerimised käsil. «Kui riigil oleks oma teede tarvis rohkem raha, suunaksin selle Järvamaale kattega teede remonti,» ütles ta.

Kui võrrelda riigile ja kohalikele omavalitsustele kuuluvaid teid, on riik Võsu andmetel teede korrastusse rohkem investeerinud. «Omavalitsuste teedel on märgistus kehv ja teeääred võssa kasvanud,» lisas ta.

Türi vallavalitsuse majandus- ja planeeringuosakonna juhataja Urmas Kupp ütles, et vallas on hea tee-ehitusaasta, sest juba aastaid kavas olnud Paide ja Türi vahelise tee korrastus jõuab ühele poole. «Siis saab ka mööda kergliiklusteed Türilt Paidesse,» lisas ta.
Kupp ütles, et praegu projekteeritakse linna läbivat maanteed, kus asuvad Paide ja Viljandi tänav. «Meie soov on, et sinna tuleb kergliiklustee kõrvale ja nende tööde käigus pannakse kaablid õhu asemel maasse,» selgitas ta.

Teine suurem teetöö on Oisu ja Taikse vahel, kus asfalt on juba üles võetud ja tööd käivad täie hooga. Seal peab Kupp suureks mureks, et kui liiklus ümber suunata, sõidaksid autojuhid kruusateedel mõistliku kiirusega ega lämmataks kohalikke elanikke tolmuga.
Kupp tunnistas, et vallal tänavu teetöödeks palju raha pole, sest lumetõrjele kulus seda plaanitust palju rohkem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles