MTÜ korraldab depressioonialase teavituskampaania

Merit Männi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Caro / Scanpix

MTÜ Peaasjad korraldab märtsis teavituskampaania „Must lumi“, et ennetada ning märgata Eestis laialt levinud haiguse - depressiooni algeid ja vaimse tervise probleeme.

Projekti tutvustuses märgib ühing, et prognooside järgi kasvavad aastaks 2030 vaimse tervise probleemidega kaasnevad majanduslikud kulud suuremaks kui näiteks vähi või diabeediga kaasnevad kulud. Samuti teeb ravimata depressioon ka füüsilise tervise probleemid sagedasemaks ja nende ravi kallimaks.

Eestis 5,6-protsendilise levimusega depressioon on on suitsiidi riskifaktor. Iga aasta kaotab riik ligikaudu 200 inimest suitsiidi tõttu, seda on enam, kui sureb liiklusõnnetustes ja uppumiste tõttu kokku, märgib ühing.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles